Hur formatera o installera Windows 7/8/10 samt Linux?

Mer
5 år 7 månader sedan #1086309 av Admin1
Lyckades du få dual boot? Jag menar att du kan välja mellan Linux och Windows vid uppstarten?
Mer
5 år 7 månader sedan #1086320 av Nissegossen
Det brukar gå bra, bara installera win först sedan när du lägger in linux ser ju där hur du skall göra och då dyker båda alternativen upp på skärmen, bara att välja. Om jag var du hade jag ju kopierat hårddisken med win först innan du över huvud taget gör något mer.

En back up med win vid win 10 är guld värd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1086386 av Richard

Admin1 skrev: Lyckades du få dual boot? Jag menar att du kan välja mellan Linux och Windows vid uppstarten?

Nej, det är ett av problemen, men sist var det bara att installera nått program. Ska göra det idag.

Nissegossen skrev: Det brukar gå bra, bara installera win först sedan när du lägger in linux ser ju där hur du skall göra och då dyker båda alternativen upp på skärmen, bara att välja. Om jag var du hade jag ju kopierat hårddisken med win först innan du över huvud taget gör något mer.

En back up med win vid win 10 är guld värd

Ja, jag installerade Windows först, o la en backup på en extern hårddisk, som jag kopplade ur innan installationen. Hände en gång att den raderades under en Linux-installation, men jag lyckades rädda nästan allt.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1086438 av Nissegossen
Det hade räckt med USB-minne eller skiva

Samt kommer ihåg kalabaliken

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1086634 av Admin1
Det är när man har en nyare dator med Secure Boot i bioset, som det blir problem med dual boot.