Vad har ni för dator?

Mer
3 år 4 månader sedan #1303194 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad har ni för dator?
Batteriet på min laprtop är helt kasst. Tror att det räcker ca 45 minuter. Men den var så redan när jag fick den. Av min mamma. Den var begagnad.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303197 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Ja, har du bara en router kan du surfa trådlöst på den utan simskort, du kan använda den såsom en dator på webben skriva E-Post skriva på viska och andra ställen se på film på Youtube kort sagt du kan göra allt på den som går att göra med en dator. Som MsTibbs hon verkar totalt undvika dator utan som du använder en Iphone istället. Jag har aldrig fattat vitsen med en Iphone eller Mac men förstår att de som köper dess dyra teknik är helnöjda med Apples produkter inget jag ansett mig ha råd med. För journalister är alla journalister utan få undantag frälsta av en Mac på jobbet från journalist högskolan till garvad Murvel är det en Mac på jobbet som gäller. Den nya Halldan, var generation utmärker sig för vilken teknik de väljer. En gammal handjagare är i dagens läge dyrare än en PC.

Lycka till med dina prylar notwoodstocken.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1303395 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Har kollat datorpriser. På Tradera kostar en Dell stationär dator 500-700 kr, men liknande dator på Inrego går nästan på 3000 kr. I och för sig har Inrego garanti ett år, men det blir ändå för dyrt. På Delldatorer finns diagnostikprogram så man kan själv enkelt ta reda på var felet sitter.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303398 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Vad har ni för dator?
Har en PC som jag uppgraderade för två år.. Det är en speldator.. Hittar inte vad delarna heter..
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303429 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad har ni för dator?
Jag ser på inrego att man kan hyra dator nu.

Det är en formfaktor på märkesdatorer som nästan är designade för att man ska lämna in den, när man ska uppgradera/laga den. Det bästa är att köpa sig en rejäl låda. Jag har en Fractal Design som kosta en tusenlapp. Frontpanelen är plast, det är det enda jag kan klaga på. Men den kan man ha i 30 år om man vill. En sån låda har plats med 10 hårddiskar, som kassetter man ploppar i. Stödjer alla storlekar på moderkort. Man kan ha 8 fläktar om man vill, vattenkylning etc. Den är ljudisolerad osv.

Dell datorer HP med mera är designade för företags slit och släng.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 4 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303489 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Vad har ni för dator?

Nissegossen skrev: Ja, har du bara en router kan du surfa trådlöst på den utan simskort, du kan använda den såsom en dator på webben skriva E-Post skriva på viska och andra ställen se på film på Youtube kort sagt du kan göra allt på den som går att göra med en dator. Som MsTibbs hon verkar totalt undvika dator utan som du använder en Iphone istället. Jag har aldrig fattat vitsen med en Iphone eller Mac men förstår att de som köper dess dyra teknik är helnöjda med Apples produkter inget jag ansett mig ha råd med. För journalister är alla journalister utan få undantag frälsta av en Mac på jobbet från journalist högskolan till garvad Murvel är det en Mac på jobbet som gäller. Den nya Halldan, var generation utmärker sig för vilken teknik de väljer. En gammal handjagare är i dagens läge dyrare än en PC.

Lycka till med dina prylar notwoodstocken.


Tack!