Vad har ni för dator?

Mer
3 år 4 månader sedan #1303970 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Vad har ni för dator?
Min dator har 3.6 gigahertz processor och 8 gig ram.. Det är bra.. Sen har jag en SSD hårddisk för min grundläggande program som Windows etc
Mer
3 år 4 månader sedan #1304081 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Hur stor är SSD-hårddisken? På min reservdator har jag lyckats installera en SSD-hårddisk på 128 GB fast det är omöjligt. Jag skaffade en IDE till SATA adaptor ´, vilket gjorde att SSD-disken fungerade. SSD-disken krävde SATA 2, vilket moderkortet inte hade, men adaptorn fungerade.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1304088 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?

Geta skrev: Tycker att en laptop är bäst, för den kan jag själv bära hem från affären.

Går till en affär kommer hem med en ny stationär, när skall du fatta vitsen med en kärra? Den får tåla bra många kilo mer, skulle inte klara att bära hem, det jag kan lasta på en. Nu modern, luft i hjulen opraktiskt, kan gå luften ur, får byta slang har aldrig behövt göra. Tacka vet jag de gamla gick nästan att byta till ett annat fabrikat utan problem. Men de hade nylonlager de var de första som gick på en kärra, därav behovet av nya hjul. En kom jag hem med lastade av, den suckade och föll ihop, den gick av i axeln där bak. Tur det hände där det var bara att slänga och skaffa ny kärra. Har en gammal dramaten som reserv men har sällan behövt använda den. Sök på blocket 800 kr och uppåt sök en äldre med stort underrede de är bäst, allra bäst Emmaljunga högst betyg i alla test överlag Svenska vagnar bäst. Köp inga med plast i bärande delar som gjort för att gå sönder. Nya moderna, nej säger jag, de fungerar inte till mig.

Datorer har här 3 st behöver just nu ingen mer. Har en Windows som står och tuggar damm. Samt två jag inte fått ordning på min förra, den är sönder lägger av nästan direkt, satt vid den när den gick, lyckas jag inte laga den sparar jag hårddisken och minnena kanske processorn och fläktarna också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304090 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad har ni för dator?
Nisse,
Geta bor väl utan hiss? Att ha datorn i dramaten och dra upp trappsteg för trappsteg, då kanske den går sönder?
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1304099 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?

krokus skrev: Nisse,
Geta bor väl utan hiss? Att ha datorn i dramaten och dra upp trappsteg för trappsteg, då kanske den går sönder?

Finns Dramaten som klättrar på stegen borde gå bra, men varför dramaten jag skrev kärra? Du kan köpa typ stor IKEA-kasse på Elgiganten den är bra man kan bära hem en stationär dator i den, men jag förordar kärra och bära upp i Elgiganten kasse, möter inget hinder för mig. Kunde ta mig till Geta med en dator, tror västtrafik går dit. Dock beror på Geta. Knappast jag. Står en komplett en till, med 24 tums skärm till på bordet tvärs mot denna att lyssna på musik lågt natten igenom om jag väljer att sova i sängen har fått medicin som jag sprayar i näsan för att få ned svullnaden och som går att använda utan motsatt effekt efter 14 dagar. Vilket gör att jag kanske väljer att sova i sängen. Så stationär dator, mus tangentbord kan levereras då jag inte är i nöd med 3 st datorer här och en vilande Windows 10. Den får hon inte. Samt att hon får lägga in sina egna koder då det behövs på en dator med installerat Linux jag kräver det på plats. Sedan hoppas jag hon är nöjd. Kostar noll öre för Geta. Jag åker sedan hem. Om någon oroas att det är Linux den här versionen Linux Mint är mest lik Windows på webben nästan exakt samma dock fungerar inga Windows program på Linux det finns Linux egna och det är inte lika lätt som med Windows men gratis. Lite får man tåla.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304105 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad har ni för dator?
En gång lämnade jag in min stationära dator på grund av damm. Då forslade jag datorn på en kärra i dragspelsväskan. På hemvägen skakade datorn sönder.