Vad har ni för dator?

Mer
3 år 5 månader sedan #1303492 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vad har ni för dator?
Den här skulle jag vilja ha! Apple 1.

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 5 månader sedan #1303496 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad har ni för dator?
Jag vet inte vad det är med mig och Maccar. Har aldrig förstått det användarvänliga med dem, istället krångliga omvägar, bökigt och plastigt som inte håller för normal användning. Första datorn jag satt vid var en Mac, men det hela verkade fullständigt obegripligt för mig. När jag först några år efteråt hamnade vid en PC med Windows föll alla bitar på plats. Min första laptop köpte jag 2005 och har haft sådana sedan dess.
Mer
3 år 5 månader sedan #1303510 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Hur länge brukar dina laptops hålla? Mina stationära 7-8 år.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1303573 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?

Admin1 skrev: Har kollat datorpriser. På Tradera kostar en Dell stationär dator 500-700 kr, men liknande dator på Inrego går nästan på 3000 kr. I och för sig har Inrego garanti ett år, men det blir ändå för dyrt. På Delldatorer finns diagnostikprogram så man kan själv enkelt ta reda på var felet sitter.

Linux har det inbyggt i själva operativsystemet. Åtminstone för att kolla minnesfunktionen. Fast klart bättre att tillverkaren har det i BIOSET

De tre datorer jag hittade är alla samma märke, samma modell De är HP datorer.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1303579 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Dells diagnostikprogram kollar inte bara minnet utan allt. HP har också ett inbyggt diagnostikprogram i BIOS:et.
Mer
3 år 5 månader sedan #1303689 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Har endast en win 10 dator, den råkar vara en Asus samt stationär.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum