Vad har ni för dator?

Mer
3 år 4 månader sedan #1304138 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Vad har ni för dator?
Har också en med win10 - en liten Asus laptop med SSD.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 4 månader sedan #1304144 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad har ni för dator?

Admin1 skrev: Hur länge brukar dina laptops hålla? Mina stationära 7-8 år.


Om de inte förolyckas kan de hålla hur länge som helst. Men jag har haft otur med datorer. Skärmen har gått sönder på två av dem en dråsade ner i golvet och gick sönder och denna jag sitter vid nu har en trasig USB-port efter det att jag ramlade på den.

Jag har nu haft denna i cirka tre år. Den var relativt billig men fungerar utmärkt. En riktig liten arbetshäst. Lenovo.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304214 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Skärmar till laptops går att byta. Det går också att koppla in en extern skärm med rätt kabel. Om man har för få USB-portar kan man köpa en hubb och koppla in som ger fler USB-portar.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304229 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad har ni för dator?
Åh, USB-hubb! Jag fick en sån i julklapp för många år sedan. Datorn dog rejält. Kul.

Iofs var den datorn säkert 10 år gammal. Det var nog nätaggregatet som dog och jag hittade inget i reserv som passade. Köpte ny dator istället.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304239 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Oftast brukar hårddisken gå sönder och det kan börja med konstiga fel. Men om nätaggregatet går sönder är datorn heldöd. Om hårddisken är trasig startar datorn.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304240 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Vad har ni för dator?

Admin1 skrev: Hur stor är SSD-hårddisken? På min reservdator har jag lyckats installera en SSD-hårddisk på 128 GB fast det är omöjligt. Jag skaffade en IDE till SATA adaptor ´, vilket gjorde att SSD-disken fungerade. SSD-disken krävde SATA 2, vilket moderkortet inte hade, men adaptorn fungerade.


111 gb står det