Mår så jävla dåligt...

Mer
7 år 11 månader sedan #827061 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mår så jävla dåligt...
Nu har jag blivit såpass pigg att jag orkar ta itu med det hela. Har suttit i samtal i flera timmar med försäkringsbolag, advokater, god man o annat.

Jag kommer att överklaga det beslut att jag blivit vräkt från min bostad, p.g.a. endast husrannsakan. Självklart förstår jag att grannar blir oroliga när det kommer män i gasmask o kemskyddsdräkter o ber de stanna inne. Men det var ju inte alls mitt fel! Polisen hade fått ett "tips" om att jag hade farliga saker hemma, vilket jag inte hade. Vad jag vet, så hade jag en liten bit 0,26 µg radioaktivt Americium hemma, vilket ger 37 kBq. Vid förra rättegången, så frågade min advokat, till vittnet från Strålsäkerhetsmyndigheten hur mycket man får ha hemma, o han svarade 100 kBq. Då hade jag mer, så det ska tydligen inte vara brottsligt att ha 37 kBq, om han inte satt och ljög under ed.

Jag väntar på att få tillbaka min dator, där de naturligtvis hittat recept på gifter, bomber o kärnvapen. Men vadå? Jag är fascinerad av sånt, gillar att läsa om det o så. Kunskap och information är inte olagligt!

Kommer detta att gå som jag hoppas, så kommer jag även att stämma den person som lämnade tipset till polisen, på låt säg att jag begär... 100 000 kr? Eftersom detta medfört väldigt allvarliga konsekvenser för mig, så som vräkning, suicidförsök o inläggning på psykiatrisk avdelning. Bryr mig inte om pengarna, men om det går så... :)
Mer
7 år 11 månader sedan #827066 av krokus
Svar från krokus i ämnet Mår så jävla dåligt...
Bra att du tänker överklaga!

Lycka till med detta! (Och jag menar det, ingen ironi/sarkasm.) :)
Mer
7 år 11 månader sedan #827068 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mår så jävla dåligt...
Tack så mycket krokus!
Mer
7 år 11 månader sedan #827087 av cecilia76
Det går nog bra ska du se. Hoppas du får ett fett skadestånd med.
Förfärligt att man kan hotas med vräkning på grund av lösa rykten.
Mer
7 år 11 månader sedan #827191 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mår så jävla dåligt...
Kolla först vad det kostar att stämma och att vinsten blir tillräcklig. Om du förlorar får du väl betala bådas kostnader. Också viktigt att veta om personen kan betala skadeståndet. Har hen inga pengar är det meningslöst tror jag.
Mer
7 år 11 månader sedan #827193 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Mår så jävla dåligt...
Var det din tjej som tipsa?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻