Spöken?

  • RÄDD
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #177076 av RÄDD
Svar från RÄDD i ämnet Spöken?

Inwatto skrev:

Förstår inte vad du menar med hoppas du vänjer dig osv..kan du förklara?

Hoppas du får det trevligt i en ny lägenhet och att du kan vänja dig vid att vara rädd så att du inte blir räddare än du redan är. Att bli vän med sin ångest är något man kan försöka med. Då försvinner den kanske.

Rädsla och kärlek går aldrig bra hand i hand. Kanske kan man jaga bort rädslan för det övernaturliga genom att tänka positivt om de avlidna, som Geta just gjorde. Så tycker jag också om mina förfäder och andra: att det är tryggt att de finns och kanske tittar hur jag har det.

Förstår om det kan vara svårt att tänka positivt om du sett (osynliga) människor attackera dig. Själv har jag råkat ut för att osynliga djävlar, för fega för att prata med mig, pissade på mig. Det gjorde att jag kom upp ur sängen jag legat för mycket i och fick mig en välbehövlig dusch. Jag lyckades vända en mycket förnedrande tanke till något positivt vilket har gjort att jag sedan dess tänkt snälla tankar om djävlar. Det verkar de inte gilla, för jag har inte besvärats av såna efter det!

Hur det är med spöken kan jag inte uttala mig om, för jag har inte sett ett enda.

Känner igen det där med "djävlar"fast dem pratade till mig.
Personen som atackerade mig var4 lika synbar som dig och mig men det som fick mig att förstå att han inte kanske kom från den här världen var att han drog mig ut ur kroppen,först gjorde han mig fysiskt illa,han fick även en förrängd röst.Sedan bara försvann han upp i rök.

Har tänkt & känt ibland som Geta men nu är jag för rädd,vet inte om det &så är för att jag ska flytta,känns väldigt kluvet att flytta,jobbigt &så tänker jag dumma tankar om dem döda & då kanske dem gör mig illa bara därför??
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #177078 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Spöken?
Vill du att vi ska bestämma åt dig hur du ska göra? Som sagt ingen här förutom du tycks tro på spöken? Om du däremot blir upptagen av att flytta in, så kommer det mesta av obehaget att försvinna ett tag, men det kan återkomma när du börjar slappna av. Din ångest av spöken projiceras till att du tror att det kan vara ett misstag att flytta in? Om man inte vågar flytta in pga spökångest, ja, då har ångesten vunnit matchen och kan fortsätta trakassera dig i ett värre förlopp än tidigare. Men vi kan inte hjälpa dig med din beslutsångest, det måste kännas rätt för dig själv.
Rädslan måste övervinnas, så varför inte nu, när du har denna chans att bearbeta din ångest? Framtiden ska man man inte spekulera kring, de flesta tror att livet antingen består av ett öde eller en slump. Därför måste du se problemet här och nu!

Vars är världen på väg?
  • RÄDD
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #177085 av RÄDD
Svar från RÄDD i ämnet Spöken?
Du menar att om jag flyttar in ändå så övervinner jag rädslan/ångesten??
Nej jag vill mes ha era synpunkter/vetande kring detta.
Jag är bara så otroligt ambivalent idetta.Har aldrig haft så svårt med ett beslut. :( :(
Mer
15 år 3 månader sedan #177087 av Geta
Svar från Geta i ämnet Spöken?
De flesta av oss bor antagligen i bostäder där det har
bott personer som nu är avlidna.
Det går knappast att undvika problemet. Det spökade
i min lägenhet när jag bodde i Skövde men det var
bara någon enstaka gång. Dessutom lyckades jag
fotografera en ande en gång. Som sagt så tycker jag
att det är en lugnande tanke om de döda omger oss
och har koll på oss.
  • popps
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #177089 av popps
Svar från popps i ämnet Spöken?

Geta skrev: De flesta av oss bor antagligen i bostäder där det har
bott personer som nu är avlidna.
Det går knappast att undvika problemet. Det spökade
i min lägenhet när jag bodde i Skövde men det var
bara någon enstaka gång. Dessutom lyckades jag
fotografera en ande en gång. Som sagt så tycker jag
att det är en lugnande tanke om de döda omger oss
och har koll på oss.

men det är väl skillnad på om personen avlidit nyligen i bostaden än om det var för 30 år sedan och någonannanstädes?

Kan du inte visa bilden,Geta?!!!! 8O :)
  • RÄDD
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #177092 av RÄDD
Svar från RÄDD i ämnet Spöken?

Geta skrev: De flesta av oss bor antagligen i bostäder där det har
bott personer som nu är avlidna.
Det går knappast att undvika problemet. Det spökade
i min lägenhet när jag bodde i Skövde men det var
bara någon enstaka gång. Dessutom lyckades jag
fotografera en ande en gång. Som sagt så tycker jag
att det är en lugnande tanke om de döda omger oss
och har koll på oss.

Jo,jag vet inte..det är väl om man får veta lr inte veta,det man inte vet kanske man inte lider av,,har fått veta lite för mycket kanske,dock inget plågsamt egentligen.
Det var en som sa till mig att det inte är så vanligt att man dör i hemmet??