Spöken?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #176145 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Spöken?

Gäst skrev:

Jocke skrev: Nä dem flesta avlider antingen i hemmet eller i folksamlingar, tror jag.
Då pratar jag om det yngre gardet från ca 45 och uppemot 70-75 års åldern. Dem äldre + dementa dör i regel på sjukhus. Men vi andra då, jag är faktiskt hemskt rädd för döden, jag undrar vilken röst som kommer att vinna kampen, innan dess har jag nog gett upp kampen för länge sedan angående hur jag vill dö. Man vill ju naturligtvis dö med värdighet. Jag skulle nog vara ganska glad om jag hade lite alkohol inombords när jag viker hädan. För jag känner att den är det friaste jag har inombords, åtminstone innan baksmällan. Men den är strängt personlig och ej till salu!

rädd ocså för döden.
Så du skulle inte flytta in i en bostad där någon hade dött av
ålderdom??


Nä, jag vet inte, mina tapeter är ålderdomliga, jag tror det var en pensionär som bodde här före mig. Om jag inte visste hela sanningen skulle jag nog förmodligen flytta in. Men jag hade en vän som dog just före en hockeymatch. Hjärtat. Jo, kan du ta reda på om det är frekvent att man dör bland folk, det kan vara så att man drabbas av en åkomma men man kanske hinner dö på väg till sjukhus via ambulans? Det är många som dör vid framkomsten till sjukhus, åtminstone att det konstaterats så. Om man mår bra av att vara i folksamling? Ursäkta om jag blandar ihop ämnena? Men hursomhelst sä sägs det att man klarar sig bättre från förkylningar om man vistas i folks sällskap, varför vet jag inte?

Vars är världen på väg?
  • RÄDD
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #176174 av RÄDD
Svar från RÄDD i ämnet Spöken?
Blev något fel där??
Till Jocke:
Så du skulle inte flytta in om du visste alltså att personen hade avlidit i lgheten?Och fick lite information?
Jätte juste om du kan svara!!!!
  • RÄDD
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #176178 av RÄDD
Svar från RÄDD i ämnet Spöken?

Geta skrev: Den enda som jag sett dö var min mamma och hon dog
på sjukhus.
Dessutom såg jag när vår katt dog jag satt bredvid.


Beklagar verkligen måste ha varit väldigt svårt...
Livet är verkligen tufft
Tror inte jag skulle klara av det du men man måste väl det kanske om man överlever...
Mer
15 år 3 månader sedan #176184 av Geta
Svar från Geta i ämnet Spöken?
Min mamma blev nästan 85 år. Hon bodde hemma
till slutet. Det var inte så svårt som man kan tro.
Det är släktens gång. Det svåra var att förlora henne
att prata med om det som händer i världen.
Mer
15 år 3 månader sedan #176185 av skord
Svar från skord i ämnet Spöken?

Rädd skrev: Skulle ni kunna flytt in i en lägenhet där den tidigare bostadsägaren just avlidit pgr av åldersom,om lägenhetet i övrigt skulle vara nästan perfekt?

Är vädigt rädd av mig & det känns respektlöst på något sätt..
knske tar mig vatten över huvudet när jag är så RÄDD!! 8O 8O :( :cry:
Snabba svar helst!!!
Måste bestämma mig!!


i min lägenhet är det ett spöke, men inget farligt spöke. gammal lägenhet oh många år av mänskliga energier bara.
Mer
15 år 3 månader sedan #176221 av skord
Svar från skord i ämnet Spöken?
så många ggr jag sett spöken i mitt liv är dom mer normala än mänskor för mej-

ibland blev jag rädd som liten när jag va ovan.



men spöken är en del av min vardag nu. (för det mesta snällare och mer fucked up än nån av er)