Statuslista

Mer
13 år 5 månader sedan #344740 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Statuslista
Klicka på denna länk och lyssna på kropp och själ 2 nov, så hör ni vad Geta talar om;
Kropp och själ[/url:2kc8fnhx]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
13 år 5 månader sedan #344763 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Statuslista
Geta:
Jag hörde inte riktigt hela programmet, men det jag hörde var väldigt intressant.
ADHD har hög status om det är genetiskt, men inte socialt? Det borde väl verkligen vara tvärtom. Om man har haft ett helvete under sin uppväxt och därefter drabbas av denna störning så får man ju dubbla helveten.
Och får man ADHD under sin uppväxt som är ett helvete, så borde väl samhället verkligen stå rustat för denna grupp.

Jag tror att var och en av oss tycker att just våran diagnos är den mest stigmatiserande. Värst är det nog om man hamnar i en gråzon där ingen förstår sig på en. När man inte hittar stöd i en kristallklar diagnos får man definitivt sämre vård.

Jag har varit med länge och fått x antal diagnoser under mitt liv (vet inte alltså, så många är det). Nu har jag en mycket erfaren läkare som jag har haft många långa samtal med. Han är ju tvungen att skriva en diagnos på mig, men han säger du är ju...(mitt namn), det är ju det som egentligen räknas. Du får helt enkelt mediciner som passar just dina symptom oavsett vad vi kallar det.
Psykologen jag har säger samma sak: Spela roll vad du har, huvudsaken är ju att de får en behandling som du mår bra utav.

Samhället är alltför fixerat vid diagnoser. Det är ju de som ligger till grund för vilken hjälp man får. Det borde vara individens behov som styr.
Mer
13 år 5 månader sedan #344770 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Statuslista
vart är Bipolär Mixed states? o_o finns där inga blandade med i listan? D:
Mer
13 år 5 månader sedan #344813 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Statuslista
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #344826 av trance
Svar från trance i ämnet Statuslista
det känns som en börsmarknad eller nåt?
Mer
13 år 5 månader sedan #344829 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Statuslista
Jag tror vi har olika utgångspunkter här i tråden. Jag klickade ADHD då det är "minst stigmatiserande" ni som klickat schizofreni eller bipolär 1 kanske mer tänker vad som är "värst"?