Nya moderater, gamla soppkök

Mer
12 år 2 månader sedan #469964 av Nissegossen
Det sägs att nikotin har samma beroende risk och är lika svårt att sluta med som Heroin.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 månader sedan #469965 av zoegas

Nissegossen skrev: zoegas, om du står i skuld och har kronofogden på dig, så är det dessvärre så, att de drar fodringarna först och de tar i princip allt om jag förstått rätt. Du får inte ens pengar från de sociala myndigheterna till det nödvändigaste om du har skulder, kronofogden tar allt, tills du blir vräkt och hur fan skall du få någonstans att bo då?
Var skall du få maten ifrån? Kan ju säga att jag har sett det på lite närmare håll, för att kunna undgå att veta hur det ligger till.

Din tro på det sociala härstammar nog ifrån förra århundradet! Du får ingenting om du blir utförsäkrad och inte kan ta ett jobb och det sociala innebär ingen lösning om de inte kan hjälpa dig med en avbetalningsplan. Kan du inte ställa upp på allt som de kräver, får du ingenting någonstans ifrån.

Det är kärvt i djungeln idag!


Haha. Jag är sjuk och har missbruksproblem och får inkassokrav i brevlådan varje dag och levt på socialbidrag i sju år.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 2 månader sedan #469966 av Nissegossen
Isa-Alise

Det andra som du drog upp, håller jag enbart käften om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 månader sedan #469968 av zoegas

Isa-Alise skrev: Det finns tjejer med psykisk sjukdom som ställer upp med sexuella tjänster fastän de inte vill för att få ett paket cigaretter i slutet av månaden när pengarna är slut. Nikotinberoende måste vara oerhört svårt att bryta.

Då är man ta mig fan dum i huvudet. Då kan man köpa en pipa och ta tobak från fimpar i stans askfat om det ska vara så jävligt. Knulla för ett paket cigg är sjukligt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 2 månader sedan #469969 av Nissegossen
Jag slutar nu att skriva i denna tråd. Detta går inte att prata om offentligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 månader sedan #469970 av Isa-Alise
Folk ramlar mellan stolarna. En del har blivit illa bemötta och vill inte ha kontakt med socialen. Frälsningsarmén i Uppsala brukar hjälpa hemlösa som fallit mellan stolarna att få kontakt med socialen, och hjälpa till med ett flerstegsboende och stöd att komma ur missbruk och hemlöshet. Problemet är att fler blir hemlösa och deras platser räcker inte till mer än en tiondel av de som behöver hjälp.