Nya moderater, gamla soppkök

Mer
12 år 2 månader sedan #469972 av Isa-Alise

zoegas skrev: Då är man ta mig fan dum i huvudet. Då kan man köpa en pipa och ta tobak från fimpar i stans askfat om det ska vara så jävligt. ***censur*** för ett paket cigg är sjukligt.


Jo det är sjukt. Tjejerna är psykiskt sjuka, samhället är sjukt som inte hjälper tjejerna och killarna som utnyttjar situationen är antagligen också sjuka. Tyvärr är det en verklighet år 2012 i Sverige.
Mer
12 år 2 månader sedan #469974 av zoegas
Jag förstår inte de människorna. Jag har aldrig haft några problem med socialen. Min kontakt med dem har varit helt och hållet på mina villkor. Jag skickade in en lapp en gång i månaden tillsammans med mina räkningar. Och för det fick jag insatt 3800 på mitt konto varje månad den fjärde. Svårare än så är det inte. Jag vet inte ens vad min socialsekreterare heter! Jag har aldrig haft någon dialog med henne.

Och socialbidrag är inte skattad inkomst. Man nolltaxerar alltså vilket betyder att kronolle inte får ett öre. Nu när jag har pension så säger lagen att man ska ha 4600 efter räkningarna vad gäller utmätning. Kronolle får inte ta mer än så.

Jag är fattig. Så fattig att jag är fattigast i Sverige för vad lagen tillåter. Men jag lider inte. Och det finns ingen anledning till att någon annan ska göra det heller.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 2 månader sedan #469975 av Isa-Alise
zoegas, vännen, du har lärt dig sköta dina pengar så att de räcker månaden ut. Den som inte kan det behöver få hjälp, god man eller förvaltare, men det är inte alla som behöver det som vill ha det eller som får det. Det behövs individuella lösningar också, som att kunna äta middag på en kvarterskrog om man inte kan eller förmår laga mat själv, och kanske nån som delar ut ett cigarettpaket om dagen om man inte klarar att hålla i pengar eller portionera ut sina egna cigg. Det är tyvärr ofta hot och våld med i bilden också för dessa tjejer. Men kvinnojourerna klarar inte att ge stöd när det finns psykisk sjukdom i bilden. De faller mellan stolarna. Det behövs att nån bryr sig och går utanför de fyrkantiga ramarna för att ge ett stöd som passar just den individen.
Mer
12 år 2 månader sedan #469977 av zoegas
Jag kan inte ta hand om min ekonomi. Jag har dragit på mig riktigt korkade skulder hos kronofogden som ett resultat. Psykiatrin är på mig som fan med både kurratorer och terapefter, god man och förvaltare. De söker fonder till mig och vill hjälpa mig med skuldsanering och så vidare. Men jag vill inte. Jag kräver att få leva ett så självständigt liv som möjligt även om det inte fungerar. För jag vill inte känna mig som ett barn. Det handlar trotts allt bara om pengar och det betyder igentligen ingenting.


Problemet med dessa individer är att de känner hopplöshet och bryr sig helt enkelt inte. Jag skulle ALDRIG i mitt liv ställa mig i en soppköks kö eller tigga pengar. Jag vet hur det är att vara utsatt om någon och har jävlar i mig varit i ett mörker av våld, knark och mord så illasmakande att det isar i själen. Jag har varit närma döden så många gånger att jag tappat räkningen. Och det har satt sina spår vill jag lova. Men sitta på gatan med en sil i armväcket? Det tog socialen EN vecka att skaka fram en lägenhet till mig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 2 månader sedan #469978 av Isa-Alise
Vad fint att du har ordnat ditt liv på ett sätt som bevarar din värdighet och frihet. Du har mycket inre styrka och bra begåvning. Det hjälper dig.
Mer
12 år 2 månader sedan #469982 av zoegas
Mitt liv är inte ordnat det är jävla kaos. Men all den jävla vänsterpropagandan i tidningen om det nya tuffa sverige är totalt missvisande och osann. Samhället ställer upp för mig till 300% och kräver absolut ingenting utav mig. Jag får precis allt jag pekar på som ett bortskämt barn. Men det är också för att de fattar hur jävla tufft jag haft det. Det vill säga raka motsatsen till vad aftonhoran skriver.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻