Nya moderater, gamla soppkök

Mer
12 år 1 månad sedan #469949 av Isa-Alise
Tyvärr inte. Jag var i Stockholm i torsdags och då ringlade soppkökskön där.
Mer
12 år 1 månad sedan #469952 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nya moderater, gamla soppkök
Kan kön trots det inte varit arrangerad, så att Aftonbladet fick en bra bild? Personerna i kön ser inte så nödställda ut.
En del bär på flashiga kassar
Mer
12 år 1 månad sedan #469954 av Isa-Alise
Kassar med de få tillhörigheter som en hemlös har. Kassar med pantburkar och flaskor. Sådant är nog innehållet i de kassarna. Jag såg ett tiotal hemlösa runt Centralen, och många runt S:t Clara kyrka. Det finns tyvärr väldigt många hemlösa i Stockholm. En del söker sig till Uppsala också - jag har sett ett tjugotal nya ansikten bland de hemlösa i Uppsala den här vintern.
Mer
12 år 1 månad sedan #469955 av Nissegossen

Isa-Alise skrev: Har du behövt besöka ett soppkök någon gång, eller känner du någon annan som gjort det? Jag känner flera personer som regelbundet använder soppköket för att få mat i magen då pengarna inte räcker månaden ut.

Isa, saxat ur artikeln du länka till

"Rika jobbar nämligen bättre om de får mer pengar och högre bonus medan vanliga människor jobbar bättre om man sänker ersättningen. Så har logiken sett ut."

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #469956 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nya moderater, gamla soppkök
Nu är det trots allt så att många av oss på Viska har haft arbetsfri inkomst i många år. Så ser Sverige också ut.
sv.wikipedia.org/wiki/Propaganda
Mer
12 år 1 månad sedan #469957 av Nissegossen
Här saxat ur en annan artikel på Aftonbladet bloggar.aftonbladet.se/utmanarna ... brodfodan/

"Man måste leva, man måste ha mat. Till slut kokar allt ner till det, säger den ene."

Det är ju så! Detta USA försöker Moderaterna införa i Sverige.

Ärligt talat tror inte jag att Svenska folket går med på det!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum