KBT löser inte allas problem (Svd)

Mer
11 år 4 månader sedan #544042 av Admin1
Hur många gånger träffades gruppen?
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #544076 av Guest
Svar från Guest i ämnet KBT löser inte allas problem (Svd)
Fem dagar i veckan i sex timmar per gång i ett helt år. Det var för såna med drogproblematik och psykisk ohälsa samtidigt. Ett av de bästa åren i mitt liv. En riktigt bra investering. :) Man lärde sig att öppna sig för andra.
Mer
11 år 4 månader sedan #544128 av satr
Jag håller med nissegossen. Det är ovärderligt att kunna prata om vadsomhelst med en person som lyssnar. Det har hjälpt mig mycket.
Mer
11 år 4 månader sedan #544350 av Admin1

Leif skrev: Fem dagar i veckan i sex timmar per gång i ett helt år. Det var för såna med drogproblematik och psykisk ohälsa samtidigt. Ett av de bästa åren i mitt liv. En riktigt bra investering. :) Man lärde sig att öppna sig för andra.


30 timmar i veckan i 50 veckor och det blir 1500 timmar. Den normala KBT-behandlingen brukar ligga på cirka 10 timmar för KBT brukar vara en kortvarig behandling och därmed billig.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #544379 av Guest
Svar från Guest i ämnet KBT löser inte allas problem (Svd)
Ja det året satsade socialen pengar på runt 1 miljon på mig. Den behandlingen togs det nytt beslut om jag skulle vara kvar var tredje månad.
Men jag trappade bensodiazepiner i sex månader innan jag var nollad så det tog tid.
Fick hyran betald hemma också samtidigt som jag hyrde ut den till en kompis och tog betalt :). Så visst vill man komma in i samhället igen så fort som möjligt och arbeta och betala skatt igen. Har blivit arbetslös för inte så länge sedan tyvärr.
Mer
11 år 4 månader sedan #544756 av Admin1
Var det socialen som betalade KBT:n som du fick? Det normala är nog att Landstinget betalar denna typ av vård.