KBT löser inte allas problem (Svd)

  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #543003 av Guest
Svar från Guest i ämnet KBT löser inte allas problem (Svd)
Nissegossen,

Helt rätt men för mig har KBT fungerat förr. Man utgår från patienten just NU och pusslar ihop lite hur ska framtiden se u osv. Man sätter upp delmål först. Men de som blivit våldtagna eller misshandlade te.x kanske behöver rota tillbaka i dåtiden. Kallas för Dynamisktpsykiatrisk behandling / terapi.
Mer
11 år 4 månader sedan #543004 av skord
Nissegossen, jag menade att det finns så stor skillnad i grader av psykisk ohälsa så vad tog artikeln egentligen upp? Att

jämställa behandlingsmetoder för en psykotisk person med en person som har mild ängslan. går.ju.inte..
Mer
11 år 4 månader sedan #543007 av Kloppe

Geta skrev: www.svd.se/opinion/brannpunkt/kbt-loser-...-problem_7757988.svd
Alla kan inte gå i samma skor. Det är fantasilöst att ge KBT till de flesta med psykisk ohälsa.


Det finns ju även andra terapiformer att välja :)

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
11 år 4 månader sedan #543013 av Nissegossen
skord, jag vill inte gå i polemik med dig. jag nöjer mig med att säga, att vi kan komma överens om att vi tycker olika. Sedan har jag full respekt för dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #543016 av Guest
Svar från Guest i ämnet KBT löser inte allas problem (Svd)

Nissegossen skrev: skord, jag vill inte gå i polemik med dig. jag nöjer mig med att säga, att vi kan komma överens om att vi tycker olika. Sedan har jag full respekt för dig.


Polemik det var inget nytt ord.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
11 år 4 månader sedan #543017 av Geta
Kompromiss.....