KBT löser inte allas problem (Svd)

Mer
11 år 5 månader sedan #543753 av koi
Min psykolog är en KBT-terapeut. Hon har försökt få mig att leva i "nuet" och acceptera känslor och lära mig att tex ångest går över, att det känns bara just nu. Hon är mycket för mindfulness.
Mer
11 år 5 månader sedan #543765 av skord
En artikel som förklarar MBKT (mindfulnessbaserad kognitiv beteendeterapi) lite på ytan - [url:2lvf7ofr]http://www.expressen.se/halsa/ny-terapi-mot-angest/[/url:2lvf7ofr]

I artikeln står att man genomgår terapin i grupp, men jag har genomgått den enskilt med relativt bra resultat. Det är delvis en process jag upprepar dagligen.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #543770 av Guest
Svar från Guest i ämnet KBT löser inte allas problem (Svd)
KBT finns ju i gruppform också och det passade mig jättebra, det var dock pga droger på den tiden (ej 12 stegsmodellen) men tror även det skulle fungera pga "sjukdom" med gruppterapi. Det är billigare för samhället också när man är fler. Tror jag läst om att KBT i gruppform kom till efter de amerikanska soldaterna som varit i Vietnam behövde prata om det som varit och det med folk som varit med om samma sak. Kan varmt rekommendera KBT i gruppform.
Mer
11 år 5 månader sedan #543773 av skord
Det är väldigt bra att det finns enskild terapi vid schizofreni eftersom social fobi är vanligt förekommande.
Mer
11 år 5 månader sedan #543841 av Admin1
Leif,

Hur många var ni i din KBT-grupp?
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #543843 av Guest
Svar från Guest i ämnet KBT löser inte allas problem (Svd)
Ca åtta stycken med två terapeuter inräknat.