Sluta kalla autism för en superkraft (Expressen)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 9 månader sedan #1268585 av Geta
Många är rädda för svaghet både hos sig själva och andra. Då går man inte gärna i psykoterapi.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1268586 av Maxjohan1983
Jag tror de mest är rädda för det okända och inte är nog intresserade av andras diagnoser för att lära sig mera. Hjälper mycket om man är intresserad av psykologi som jag är och tycker det är intressant. Sedan finns det ju andra svagheter med, både psykiska och fysiska. Det finns mycket fördomar mot psykiska sjukdomar.

Minns då jag flyttade till min bostad, så sa jag till grannen att jag var sjukskriven. Hen frågade för vad men jag svarade bara attt det är min ensak. Det sista du ska säga är att du har schizofreni.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268588 av MsTibbs
Tror då inte det är superkraft. Men företagare kan ha nytta av lite adhd?
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 9 månader sedan #1268589 av Geta
Min diabetessjuksköterska på vårdcentralen frågade om jag har bipolär sjukdom. Nej, sa jag. Talade inte om att jag har schizofren sjukdom. Jag trodde att hon kunde läsa min journal från psykiatrin.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1268591 av Maxjohan1983
Många miljardärer har redan ADHD och ADD

Se här:
www.forbes.com/sites/dalearcher/2014/05/...rpower/#5b15169459e9

Geta skrev: Min diabetessjuksköterska på vårdcentralen frågade om jag har bipolär sjukdom. Nej, sa jag. Talade inte om att jag har schizofren sjukdom. Jag trodde att hon kunde läsa min journal från psykiatrin.

Såna tankar har jag med haft. Att dem inom vårdcentralen sitter och läser min journal från psykiatrin...

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 9 månader sedan #1268592 av Geta
Har för mig att jag fått tillåta att de samkör journaler.