Förändring är lösningen vid psykisk ohälsa (Dagens samhälle)

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301386 av Amandara
När jag har slutat snusa, inte nu för det går inte. Men för 20 år sen. Då har jag ett övergångsobjekt. Att jag får ta ut beroendet på något annat. Sluta snusa - käka fritt med tuggummi eller läkerol, under en övergångsperiod två till suget avtagit.

Nu har jag slutat dricka öl med övergångsobjektet the med kokosolja. Och ibland lite whisky. Det gäller att bryta det invanda beteendemönstret.

Jag slutade shoppa efter att jag var sjuk hela maj. Fick ett naturligt avbrott och beteendekedjan bröts

Äta bör man annars dör man. Men jag skulle vilja och behöva gå ner 30 kg i vikt. Försöker att inte få ångest och hetsäta när jag tänker på det. Vilket mission impossible det är. Man behöver ha en balanserad vardag, och ta det ifrån där - tänker jag. Positiv feedback ger jag mig på att jag slutat dricka öl, att jag motionerar balanserat och inte äter typ 1 kg godis åt gången. Jag har oxå börjat med the med kokosolja som mellanmål. Jag går inte heller längre upp i vikt, men inte heller ner. Det jag behöver få hjälp med är insomning - jag äter minst 2 gånger efter att jag lagt mig och gärna godis. Skulle vilja somna mer direkt. För det behöver jag bättre sömnmediciner - som fungerar. .
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301389 av Geta
Har märkt att jag inte somnar, om jag är hungrig.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301391 av Amandara
Mer
3 år 5 månader sedan #1301445 av memphis
Det sa en läkare till mig, att om jag hade svårt att somna skulle jag gå upp och äta något. Inte bra ligga och vrida och vända
Mer
3 år 5 månader sedan #1301447 av Nissegossen

Amandara skrev: Äta bör man annars dör man. Men jag skulle vilja och behöva gå ner 30 kg i vikt. Försöker att inte få ångest och hetsäta när jag tänker på det. Vilket mission impossible det är. Man behöver ha en balanserad vardag, och ta det ifrån där - tänker jag. Positiv feedback ger jag mig på att jag slutat dricka öl, att jag motionerar balanserat och inte äter typ 1 kg godis åt gången. Jag har oxå börjat med the med kokosolja som mellanmål. Jag går inte heller längre upp i vikt, men inte heller ner. Det jag behöver få hjälp med är insomning - jag äter minst 2 gånger efter att jag lagt mig och gärna godis. Skulle vilja somna mer direkt. För det behöver jag bättre sömnmediciner - som fungerar.



Om du inte har provat Quetiapine om du inte haft den förut får du alltid startdosen 50mg var omklädd för natten, du blir överraskad om du inte är beredd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301476 av Amandara
Ska ta med mig det till läk Nissegossen.

Quetiapine. Memorerar namnet. Ska nog skriva upp det. Är i dödligt behov av insomningsmedicin. Ja kanske inte så blodigt. Är Quetiapine en benzo?
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.