Förändring är lösningen vid psykisk ohälsa (Dagens samhälle)

Mer
3 år 4 månader sedan #1301680 av Cosmos
Att vissa kvinnor tänder på mördare är det verkligen svårt att förstå. Sten Levander, professor i rättspsykiatri, säger i denna artikel att kvinnorna söker spänning och inte vill ha ett Svenssonliv.

www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor...v-de-farliga-mannen/
Mer
3 år 4 månader sedan #1301682 av Geta
Kan det inte vara kvinnor med ADHD som inte kan hålla sig riktigt vakna, som måste söka sig till ett rafflande liv?
Mer
3 år 4 månader sedan #1301684 av Cosmos
De kanske har ett för en låg halt av enzymet MAO i hjärnan, kickseekers. Brottslingar har många gånger ADHD och brist på MAO. Det finns även många poliser som har denna kombination. Så antingen blir man kriminell eller också de som jagar en. Kul liv.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301863 av Pimed

Geta skrev: Ja, kvinnors dröm-män är mördare i fängelser. Hur ska de ha det?

Vissa kvinnor är så jävla vrickade sedan när dom själva blir våldtagna eller mördade är det försent. Vilket är vanligt att det händer. Särskilt i USA! Men hänt även i Sverige.

Cosmos skrev: De kanske har ett för en låg halt av enzymet MAO i hjärnan, kickseekers. Brottslingar har många gånger ADHD och brist på MAO. Det finns även många poliser som har denna kombination. Så antingen blir man kriminell eller också de som jagar en. Kul liv.

Fast människor mördar inte pga sin ADHD utan av helt andra anledningar. Och du ska ha en masterexamen i psykologi, men vet inte ett skit. Utan har fördomar och kommer med dumheter. Inte ens psykopater kan man inte säga blir mördare trots det att dessa anses som farligast. Men jag gillar dig trots dina lögner och dumheter!
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1301870 av Cosmos
Det lät lite fel. Jag menar naturligtvis inte att alla med ADHD är brottslingar utan bara att det har konstaterats att många på våra anstalter har ADHD.

Att jag har en utbildning är inget jag ljuger om. Du verkar faktiskt som du är avundsjuk.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301879 av Pimed
Cosmos,

Dom flesta mer eller mindre kan få en diagnos för ADHD så länge dom alltså går med på en utredning om vilka diagnoser dom har. Och fångar på anstalter är under utredning så det är inte så konstigt att många får den diagnosen. Det är en väldigt populär diagnos. Till och med grundaren för amerikanska psykiatriska manualen för DSM säger att boken missbrukas i hög grad att man sätter diagnoser till både höger och vänster hejvilt när det finns andra logiska förklaringar. Han säger att det missbrukas så pass mycket så han säger att ångrar att han skrivit boken över huvud taget och att boken var hans största misstag.

Nej jag är inte avundsjuk. Bara konfunderad, förundrad och skeptisk. Att man har masterexamen i psykologi, men verkar att du vet inte ett skit om människan och dess olika öden. Så jag förstår inte vad du egentligen lärde dig mer än en masterexamen i psykologi på papper. Så vad lärde du dig faktiskt från din utbildning? På riktigt nu! Jag ger dig en chans. Och om du tar den ska jag aldrig mera ta upp det igen.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.