Förändring är lösningen vid psykisk ohälsa (Dagens samhälle)

Mer
3 år 4 månader sedan #1301913 av Cosmos
Att de är onda förstås. Uppriktigt sagt, det spelar ingen roll om man tar dig på allvar och skriver ett seriöst svar. Man bemöts ändå av skit.
Mer
3 år 4 månader sedan #1301928 av Amandara
Det märks inte på mig att jag är fysioterapeut. Jag pratar nästan aldrig om fysioterapeut iska saker.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 4 månader sedan #1301930 av Geta
Dessutom tycker jag att det är konstigt att du utsätter din kropp för skadliga saker, när du är fysioterapeut? Du verkar vara rädd för svaghet, Amandra. Du borde ta till vara dina kunskaper bättre.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301932 av Amandara
När jag var tonåring anammade jag devisen - hellre slitas ut än rosta sönder. Det är väl inte helt klokt alltid. Viljan är starkare än kroppen. Visst har jag skador, jag har levt. Det är en balansgång att inte övertrassera. Men jag är född sån att jag tar i och kämpar. Det går igen i min psykiska ohälsa - med jämna mellanrum väggar jag och blir utmattad. Jag tar det. Jag vill vara med när det händer och hjälpa om jag kan. Utmattning är något jag kämpat med under hela min psykiska ohälsa. Dosera krafterna. Jag har väldigt svårt med det. Men det har blivit bättre. Numer är jag inte med och bygger hus och sånt. Där jag gått på präktiga utbränningar.

Nu trivs jag bäst med rutiner och grå vardag, då kan jag bäst hålla min balans. Men ibland tar jag kalkylerade risker. Det är inte hela världen att vara utbränd några dagar. Det handlar inte om månader, halvår och år som det gjorde förr. Några dagar kan jag ta för att få vara med om något kul.

Men ryggen var onödigt. Vi bar ett gammalt astungt piano nerför 2 trappor jag och 3 bastanta herrar. Jag tog i så det rök ur öronen. Det pallade inte ryggen med utan gick sönder mellan kota L5 och S1. Antar att det är ett diskbråck. I journalen efter bukröntgen vis sepsis står kraftigt sänkt disk L5 S1. Men jag har ingen nervpåverkan. Jag har inte problem hela tiden utan det kommer och går. Jag är inte handikappad av det mer än att när ryggen är risig kan jag inte bära tungt. Då avstår jag från ryggövningen på gymmet.

Borde göra som du Geta. Och hemträna. Göra ryggstabiliserande övningar som pinkande hunden. Jag har som plan att komma igång med hemmagym nu när jag sagt upp gymkortet på friskis. Då får det bli lite ryggstabilisering och mage. Mm.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Amandara.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1301949 av Pimed

Cosmos skrev: Att de är onda förstås. Uppriktigt sagt, det spelar ingen roll om man tar dig på allvar och skriver ett seriöst svar. Man bemöts ändå av skit.


Jag tolkar det som att du har inget riktigt svar på frågan. Jag har det. Flera olika svar och alternativ. Jo vissa kan man nog kalla för onda men inte alla. Inte alla. Så, så är det! :P
Mer
3 år 4 månader sedan #1301953 av Cosmos
Ja, du är då för duktig Pimed! Varför fråga om du redan vet? Tror du verkligen att du kan sätta mig på det hala? Get real, man!