Omröstning: Har Breivik schizofreni?

Mer
11 år 8 månader sedan #513788 av Bitte
Det är bara jag som skriver att han är schizofren med vanföreställningssyndrom.
Vi lär nog höra hur han kommer att må när han får den riktiga psykosen. Jag tror att han har ett förstadium till schizofrenin. Men jag kan ha fel. Och får rätta mig i ledet :P
Mer
11 år 8 månader sedan #513789 av Geta
Kanske att det inte går att passa in Breivik i någon fålla? Han är kanske helt unik...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 8 månader sedan #513792 av Jocke
Ja, Geta! Breivik är unik, men fanatiker finns det gott om! Fascister har väl den ideologin, att endast perfekta människor tolereras? Men jag tror inte Breivik är beredd på att dö för sin sak? Men jag undrar om det kan vara så bra att sätta en symptom på honom?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 8 månader sedan #513953 av Admin1
Breivik spelade väl mycket dataspel och jag antar det är sådana spel som man skjuter och dödar folk typ krigsspel. Man undrar hur detta har påverkat honom och kanske är en farlig kombination med politisk extremism. Nu har 33 personer röstat i omröstningen.
Mer
11 år 8 månader sedan #513969 av Fantasio
Att se på våldsamma filmer, eller att spela våldsamma spel är harmlöst. Skyll inte på dem. Denna vanföreställning är gammal. Tänk på femtiotalet när serietidningar beskylldes för att vara farliga. Det finns alltså folk som fortfarande skyller på sådant. Jag tar mig för pannan.
Mer
11 år 8 månader sedan #513972 av Geta
Det tror inte jag på- att det är harmlöst!
Att sitta instängd hemma hos sin mamma i flera år och spela dataspel kan inte vara bra.