Omröstning: Har Breivik schizofreni?

Mer
11 år 8 månader sedan #513974 av Fantasio
Ta ett eget ansvar, skyll inte på media eller underhållning.
Mer
11 år 8 månader sedan #513976 av Fantasio
Låser jag in mig hos föräldrarna och knaprar blomkål i flera år, vad ska Du skylla på? Blomkål?
Mer
11 år 8 månader sedan #513979 av björk
Jag e È gammal quakeare... Ett spel av id softeware... med john carmerack i spetsen.....


hade roligt då men de gick trögt skiten och kostade dryga 700 i månaden så allt var egentligen ett [träsk] !,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Mer
11 år 8 månader sedan #514189 av Admin1
Om Breivik har skjutit folk i sin dator via dataspel i flera år, så är det väl närmare till hands att skylla på detta om han skjuter folk i verkligheten än att skylla på schizofreni, där ingen tidigare har bombat regeringskansliet och dessutom dödat ett 70-tal.
Mer
10 år 3 veckor sedan #659447 av Cosmos
Att skylla på dataspel är en gammal osanning. Det är snarare så att man avreagerar sig och kanaliserar sin frustration. Enligt mig och min kunskap så är Breivik sannolikt Asperger.

Den överlägsna attityden, fokuseringen och fixeringen vid vapen och "tempelriddare". Den antisociala personligheten, isoleringen och specialintressena kombinerat med oförmåga att fungera socialt är rätt typiskt för Asperger.

Han har ingen personlighetsstörning eftersom denna förutsätter en rad andra faktorer och som är många fler till antalet än när man är uppslukad av specifika ämnen och låter sin fixering styra hela tillvaron.
Mer
10 år 3 veckor sedan #659449 av Geta
Det är väldigt tyst omkring Breivik just nu.

www.dn.se/nyheter/varlden/lippes ... m-breivik/

www.aftonbladet.se/kultur/article18491008.ab