Sluta prata med människor

Mer
7 år 4 månader sedan #890866 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Sluta prata med människor
Under många år pratade jag inte mycket. Upplevde att det var så mycket att ta in hela tiden typ lära sig.....och så skulle man ju prestera i sin idrott.....så till dessa grejjer gick all energi och det fanns för mig inte koncentrationskraft över för att prata. Jag var inte Heller van vid att någon lyssnade på mig och visste inte vad jag skulle säga. Det är en bra sak med att vara sjukpensionär att det finns utrymme för att prata om saker.
Mer
7 år 4 månader sedan #891060 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sluta prata med människor
Mutism eller tigande förekommer vid negativa symptom, som liknar lite depression, men negativa symptom är långvarigare. Sedan vid negativa symptom saknas känslor, men ej vid depression. I detta test frågor N1 -N7 kan du mäta hur starka negativa symptom du har.
www.viska.se/sjalvtester/mata-psykotiska-nagativa-symptom

Negativa symptom brukar avta med tiden. Nästa år kan Vraylar komma, som är det första preparat, som har effekt mot negativa symptom.
Mer
7 år 4 månader sedan #891063 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sluta prata med människor
Inte förrän jag började gå i psykoterapi började jag prata. Då var det någon
som lyssnade.
Mer
7 år 3 månader sedan #891385 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sluta prata med människor
Att höra röster är på sätt och vis att prata för liksom tal handlar det om att höra ens egna tankar.
Mer
7 år 3 månader sedan #891439 av Nissegossen
Hej och välkommen! På mig glappar käften som ingen annan. Kan ha en monolog i 3 timmar utan att den andre säger något och när jag är ute pratar jag med dem som är ute, de pekar på klockan och rusar vidare. Absolut att du skall ha en bra dag, det har ju jag!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #891497 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Sluta prata med människor
Håller med Admin om att det låter som klassisk Paranoia och drag av Social Fobi! Vid Social Fobi så har många svårt att visa sin ilska utåt och i de flesta fall så är dom väldigt försynta! Vid Paranoia däremot är man tuffare och kan gå på för mycket mot människor man tror vill en illa! Det finns en social osäkerhet vid Paranoia också men då kan man bli väldigt känslokall och hatisk!