Hur många av er har Negativa Symptom?

Mer
5 år 8 månader sedan #1082428 av 1Dave
Hade legat på soffan hela dagarna om det inte vore för min sambo.

/Dave
Mer
5 år 8 månader sedan #1082433 av MsTibbs
Jag har svårt att komma igång... vet inte vilken av mina diagnoser det beror på?
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1082474 av Nissegossen
Jag säger som Geta att det går inte att städa och som Admin kommer med en förklaring jag sitter här och mår dåligt för att jag sitter här och mår dåligt av att jag ser skiten växa men gör ingenting åt det. Det är den exekutiva förmågan som gör att jag bara sitter här.

Det kallas för negativa kognitiva förmågan som saknas

Efter ett sök på webben Googlade på viska.se i slutet. kika på länken
www.viska.se/sjalvhjalp/2261-negativa-symptom

Jag har fått acetylcystein jag begärde få det då jag fick tidigt i våras en förkylning som var envis och då jag varit rökare gör den medicinen att löser upp slemmet till en mer lättare som gör att slemmet kommer upp, vilket kroppen inte skulle se till att få upp. Dock jag behövde inte ta den då förkylningen gick över innan jag kunde hämta ut den.

Dock på det som står på länken gör att jag redan i dag kommer att ta den. max 2st per dygn

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082479 av Pg
Jag tror jag lider av alla negativa symptom som admin1 skriver om.
Det blev lite bättre i veckan faktiskt att jag kunde känna lite glädje men annars ingen förbättring.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082494 av Lupitia
Ibland känns det som att hela mitt huvud blir ett vakuum. Tankar finns, men de känns inte. Jag känner mig ihålig nästan. Jag kan känna ångest och viss lycka men oftast är jag bara där. Men inspirationen, motivationen och empatin är som död. Hatar när det händer. Dock känns inte bara mitt huvud som ett vakuum nu, hela mitt jävla liv är ett vakuum
Mer
5 år 8 månader sedan #1082513 av Nissegossen
Efter en psykos när du haft en massa röster kan man finna att det blir helt tomt på röster i huvudet utan röster och man kan tycka när det är tomt i huvudet och känna att man kan ha tråkigt när det är helt tomt och man då inte har någon i pallet som pratar och man vill slänga käft med dem bara för att det är roligare att ha lite grann och tjata med.

Men tomheten är inte borta länge och snart nog kommer det röster i huvudet igen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum