Hur många av er har Negativa Symptom?

Mer
5 år 8 månader sedan #1082514 av MsTibbs
Brukar ni prata m,ed era egna röster?
Mer
5 år 8 månader sedan #1082522 av krokus
MsTibbs,
Jag säger "håll käften" till dem, men annars brukar jag inte prata med rösterna. Tyvärr funkar det inte!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1082530 av Utomjordingen
Jag telepatiserar med rösterna, vare sig jag vill eller inte!
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1082541 av Admin1
Tankestopp innebär att huvudet är helt tomt på tankar. Det är en tankestörning, som är ett positivt symptom. För mycket tankar eller tanketrängsel är motsatsen, men också en tankestörning.

Vittrad skrev: Jag har haft svårare för att koncentrera mig och ta beslut under de senaste åren. Det påverkar de mest obetydliga ting av vardagen. Att se klart en film, rita en teckning eller bestämma vad jag ska äta till middag har till exempel blivit till svåra uppgifter.

När det varit som värst så har jag haft perioder då jag inte kommit upp ur sängen för jag varit så apatisk. I de tillstånden varken pratar, känner eller tänker jag. Jag får även ordentliga minnesluckor efteråt.

När jag var utomlands nyligen så märkte jag även att jag hade svårt för att orientera mig, något som jag inte haft problem med förut. Jag kunde helt enkelt inte minnas var jag hade gått innan. Nu var jag i sällskap av andra som hittade sig fram utan problem så tur var väl det.

Även jag har schizoaffektivt syndrom.


Du kan ha kognitiva symptom, som kan förbättras av jogging eller annan aerobisk motion. Kognitiva symptom kan vara dålig koncentration, närminne och att omsätta tanke i handling.

Att du inte kommer ur sängen kan vara katatoni.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082583 av wasp
Blir så apatisk ibland. Kan sitta tyst och stilla i timtal.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1082619 av Rrusheflower
Jag känner igen mej i allt det du skrev förutom den första anhedoni. (Svar till Admin)
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Rrusheflower.