Hur många av er har Negativa Symptom?

Mer
5 år 8 månader sedan #1082701 av Nissegossen
Vid katatoni har man användning för injektionsvätska av Akineton då det kan vara biverkning av medicin. Mot biverkningarna och under tiden man administrerar injektionen skall man sluta direkt när man ser verkan på patienten alternativ elchocker då kan katatonin sluta,katatoni är en livsavgörande för att bryta den måste man få bort den annars kan man dö.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1082794 av Admin1
Bensodiazepiner eller Stilnoct (zolpidem) används mot katatoni och kan ges i låg dos via injektion för att se om symptomen lindras inom 10 minuter (tabletter tar 30 minuter), vilket tyder på katatoni. Bensodiazepiner och ofta Temesta (lorazepam) används som behandling och 70-80 % bli symptomfria. Kronisk katatoni vid schizofreni är dock mer svårbehandlad.

www.viska.se/sjalvhjalp/7090-katatoni
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1083085 av Drummer
Jag hade Temesta för 10 år sedan, men jag tycker Stesolid är bättre!

Mina Negativa symptom luckras upp av alkohol! När jag dricker känner jag mer känslor! Men jag ska ändå avvika från alkohol under veckorna och motionera längre skogspromenader istället! Sedan under helgen kan man väl ta ngr öl eller vin!
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113536 av Kattis35
Har tappat motorn och drivkraften att utföra saker. Får tvinga mig. Känner mig intiativlös och har svårt att ta mig för saker som jag tyckte om förrut eftersom det mesta känns bara jobbigt. Mer att jag gör det men känner ingen glädje att göra det. Kände jag förr om saker som jag tyckte va roliga. Har lättare att känna mig nedstämd dock. Har tappat alla vänner... pga att jag inte har samma lust att träffa o prata.med dem...kram på er!
Mer
5 år 4 månader sedan #1113545 av Recard2016
Jag tror jag koncentrerar mina negativa symptom till helgen, då ja typ knappt gör nåt annat än tittar på fotboll, dricker öl på lördagar me o får mat lagad till mig.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1123108 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Hur många av er har Negativa Symptom?
Negativa symtom är väldigt likt depression man blir apatisk, tappar förmågan att känna glädje, tappar ork.