Kan ni se tv och filmer?

Mer
4 år 11 månader sedan #1152683 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan ni se tv och filmer?
Många har problem med film och TV. Det orsakas av att man både skall kombinera bild och ljud. Tecknad film brukar vara lättare liksom naturfilmer.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...problem-att-se-pa-tv
Mer
4 år 11 månader sedan #1154486 av krokus
Svar från krokus i ämnet Kan ni se tv och filmer?
Böcker fungerar sällan för mig, antingen blir jag sömnig och somnar, eller så tappar jag koncentrationen. Synd, då jag läste mycket böcker som barn.

Film och Tv-serier kan jag enbart se om det är undertexter, även på svenska. Rätt skumt, men ljudet räcker inte till som informationskälla.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1168591 av ledsen
Svar från ledsen i ämnet Kan ni se tv och filmer?
(Jag tar clozapin). Jag hade svårt att fokusera och hänga med när folk pratade ett tag, jag tror det är bra att äta vitaminer och så, så jag provade äta b-vitaminer, det ska vara bra för psyket så jag köpte en burk blandade b-vitaminer på apoteket. Tog ett tag sen blev det mycket bättre igen, är lite sån ändå men inte som då när det var mycket värre. Tar fortfarande dom lite då och då. Jag tar inte dom var dag längre
Last edit: 4 år 9 månader sedan by ledsen. Orsak: Ville lägga till
Mer
4 år 9 månader sedan #1168593 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Kan ni se tv och filmer?
Har svårare att leva mig in i filmer och serier nuförtiden. Jag brukar ha svårare att komma ihåg vad som hänt tidigare i tex serier än innan insjuknandet.

/Dave
Mer
4 år 9 månader sedan #1168595 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kan ni se tv och filmer?
Jag tittade på en bra film på Netflix men jag orkade inte hela. Men den var bra. Kunde kanske sett hela men vi skulle iväg och då var det lika skönt.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168596 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Kan ni se tv och filmer?
TV tittar jag aldrig på längre. Sist jag gjorde det så talade sändningen till mig på ett obehagligt sätt. Var psykotisk.

/Dave