Trött på demens

Mer
3 år 5 månader sedan #1294572 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Trött på demens
Den enda planen jag har är att planering inte funkar för mig.
Mer
3 år 5 månader sedan #1294580 av wasp
Svar från wasp i ämnet Trött på demens
Nog för att jag är gammal (60+), men har inte drabbats av demens än!
Mer
3 år 5 månader sedan #1294586 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött på demens
Glömskan förlåter allt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 5 månader sedan #1294595 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens

Cosmos skrev: Den enda planen jag har är att planering inte funkar för mig.

:D

Idag är det mycket bättre. Det var medicinmissen som var boven. :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1294608 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Trött på demens
Gillar utmaningar! För när man hat ett minne för livet av nån resa så resa fattigt är värt det! Värsta bästa hotellet för 1 krona nämen typ. Billiga flygbiljetter och träffa spännande människor och få häftiga och magiska upplevelser som man har fått. Så är det så värt dom dåliga resorna där allting gått åt helvete. Bara för man är fattig behöver det inte innebära att man inte kan resa och ha kul. Våga ta risker, våga chansa vem vet du kan får ditt livs äventyr. Det har jag fått. Det finns bara en resa jag borde ångra där allting gick åt helvete. Men jag ångrar inte ens det. För det fick mej att utvecklas och lära mej att veta bättre! Sedan finns det platser som kostar flera hundratusentals kronor att besöka för att få en upplevelse. Men det är drömmar och det stoppar inte mej från att åka. Nästa gång blir Kuba.

Apropå minnet. Jo om man äter viss kost så kan man förbättra minnet med 30% dessutom blir man smartare. Googla på det. Tex särskilt spenat gör en smartare och blandar man i avokado maxar man effekterna. Jag testade att äta spenat och avokado varje dag från att ha legat trea på minnestestet fick jag sjua eller åtta. Lägsta var 0 och bästa minnet var 10! Om det var placebo vet jag inte, men det fungerade! Men numera struntar jag i sånt. Jag har ett dåligt arbetsminne. Lets face it!
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299504 av Richard
Svar från Richard i ämnet Trött på demens
Har man demens kan man ju försöka glömma bort den...