Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine

Mer
10 år 7 månader sedan #615648 av Zoidar
Jag är 180 och väger 102kg.

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 7 månader sedan #615651 av Ready
Själv är jag 182 och väger cirka 110 kg.

Jag har druckit vin i stort sett hela veckan. Det blir lite av ett experiment när jag ska väga mig på fredag och utvärdera resultatet.
Mer
10 år 7 månader sedan #615766 av Nissegossen
Grönsaker är alltid nyttiga och ger bukfylla och tränger undan hunger. Dessutom är de mättande och du får i dig mineraler och vitaminer.

Mao, hitta några lågkalori grönsaker som ger allt vad mättnadskänsla heter och ät mindre av det som innehåller mer energi, alltså kalorier.

Du, skulle här kanske bli vegetarian och leva såsom om du redan hade Diabetes?
Dessutom, ut och gå och när du tränat upp dig, jogga rundan istället och du går per automatik ned i vikt och får bättre kondition samt att du lever längre om du gör det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #615803 av Ready
Det är dags att dra en slutsats av de resultat jag fått. Den slutsats jag drar är att jag bör äta mindre mat.
Mer
10 år 7 månader sedan #615839 av Ready

Fantasio skrev: Inget ris. Ingen pasta. Ingen potatis. Vad blir det kvar då? Bulgur? Couscous?


Svaret är att på den dieten jag går på så blir det inget kvar. Man får ta grönsaker och bönor istället.
Mer
10 år 7 månader sedan #615854 av Ready

zoidar skrev: Det jag märkte på lchf var att jag gick ner en del vattenvikt. Men åt jag lite mer kolh någon dag så kunde jag gå upp 2kg på en gång. Det är inte vattenvikt jag vill bli av med utan fett.


Så har det varit för mig också på denna dieten. De resultat som jag uppnått har varit minskning i vattenvikt.