Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine

Mer
10 år 8 månader sedan #599771 av Ready
Jag är inte riktigt nöjd med resultatet på vågen. Tycker den visar för högt...
Mer
10 år 8 månader sedan #599805 av Dot
Hur mycket vägde du innan du började med dieten? Hur mycket väger du nu?
Mer
10 år 8 månader sedan #599813 av Ready
När jag startade vägde jag 113.7 kg. Nu väger jag 112.0 kg.

Men innan frossardagen som jag hade i måndags vägde jag 111.2 kg.
Mer
10 år 8 månader sedan #600475 av Ready
När jag har bantat förr så har jag gjort så att jag hela tiden antecknar den lägsta noteringen eftersom vikten varierar så kraftigt från en dag till en annan. Det gör att man kan bli missmodig. Men så länge man noterar nya lägsta noteringar så är trenden neråt.
Mer
10 år 8 månader sedan #600484 av Dot

Ready skrev: När jag startade vägde jag 113.7 kg. Nu väger jag 112.0 kg.

Men innan frossardagen som jag hade i måndags vägde jag 111.2 kg.


Man får räkna med att gå upp en del efter frossardagen, ibland flera kilon, men det blir man snabbt av med igen. Dessutom är det viktigt att ha tålamod.. för mig har min nedgång varierat ganska mycket, vissa veckor har jag inte gått ner något alls, medans andra veckor har jag gått ner 1-2 kg. Men i genomsnitt har jag gått ner ca 1kg i veckan, kanske något mindre. Som regel har jag att inte väga mig direkt efter frossardagen, åtminstone några dagar efteråt.

Ready skrev: Jag dricker mycket mineralvatten. Vet inte om det är bra. Har läst någonstans att salt binder vatten.

Kanske äter jag också för mycket bacon?

Jag äter en del lax, hoppas det är tillåtet?


Både lax och bacon är okej, och som det står i boken så får man äta så mycket man vill av de tillåtna livsmedlen. Hur det är med mineralvatten vet jag inte, men jag tycker att det också borde vara lugnt.

Ready skrev: Dot,

Skriv gärna vad du har ätit på din frossardag?


Det blev pizza igår; Grandiosa X-tra allt.. tycker dom är väldigt goda! Hade på extra ost, salami och oliver som jag köpte till. Sen blev det en påse chips, en o en halv liter cola, lite choklad, monster energidryck, en öl, och en liter vin.
Mer
10 år 8 månader sedan #601891 av Dot

Ready skrev: Det är min frossardag idag. Har fått lite ont i halsen. Hoppas att det inte utvecklar sig till en förkylning. Jag uppdaterar under dagen. Jag har ätit:

2 kokta ägg + kaffe

Pizza (Bella Napoli) + pizzasallad + 2 glas Fanta

Frapino Cream (Choklad)

Power Smoothie (Blueberry Slimmer)

33 cl Coca-cola

33 cl Fanta

40 g Grillchips

Strimlad biff med purjolök + ris

Vaniljbulle

355 ml RedBull + 2cl Jägermeister


Inte illa :)

Har du haft någon ytterligare förändring på din vikt?