Hur jag gick ner 15 kilo trots Clozapine

Mer
10 år 9 månader sedan #598471 av Dot
Som författaren skriver i boken:

Måste jag verkligen vräka i mig mat en gång i veckan?

Det är viktigt att låta kaloriintaget slå i taken en gång per vecka.
Detta orsakar en rad hormonella förändringar som förbättrar fettminskningen, från att öka CAMP och GMP till att förbättra omvandlingen av sköldkörtelhormonet T4 till det mer aktiva T3.
Alla som går på diet vräker någon gång, förr eller senare, i sig mat, så det är bättre schemalägga det i förväg för att kunna begränsa skadan. De psykologiska fördelarna uppväger även de hormonella och metaboliska fördelarna. Jag äter så här hela tiden och har hållit på i sju år. Få sätt att äta (o, ve!) är lika hållbara och nyttiga.

Mer
10 år 9 månader sedan #598480 av Ready
Där står det uttryckligen "slå i taket" så jag antar att det finns utrymme för att prova på en hel del.

Klart är att jag kommer att äta en hel del gott på frossardagen, men frågan är om jag ska äta så jag blir spyfärdig eller om jag ska äta lagom mycket? Förmodligen blir det så mycket så jag känner att jag mår gott...
Mer
10 år 9 månader sedan #598491 av Dot
Ja, gå loss bara :D

För min del så blev det McDonalds idag; Big Mac, El Maco Grande och Chili Cheese.. förutom det så har jag ätit en påse ostbågar, en halv ask Alladin, tre öl, två liter cola, en monster energidryck, och snart en liter vin :D

Helt sjukt att man kan äta såhär och ändå gå ner i vikt! ^^
Mer
10 år 9 månader sedan #598659 av notwoodstock
Jag har gått ner 4-5 kg, till samma vikt som när dom vägde mig på sjukhuset och jag trodde att vågen var trasig!

Och ytterligare 3 kg!

Och allt beror på att jag 1) låtit bli att äta kaffebröd ett tag. Har nästan helt klarat det., och 2) att jag äter numera bara ett lagat mål mat om dagen, i stället för två, som förut. Frukost och macka som mellanmål får jag också i mig.

Jag är dock osäker på, som en teori jag såg, om man kan ha makt själv att klara av att bli hjälpt - eller om Gud måste göra verket? Föresatser är bra, men vad hjälper det om man inte orkar stå emot?

Jag tror på era goda råd här, men också att man känner på sig saker. Och känner sig själv.

(Läste inte hela tråden.)

/notwoodstock
Mer
10 år 9 månader sedan #599017 av Dot

Ready skrev: Är det tillåtet att äta tomat?


Jadå!

Ready skrev: Jag har gjort vissa förberedande köp inför min frossardag som börjar imorgon.


Berätta gärna sen vad du ätit för något :D
Mer
10 år 9 månader sedan #599052 av Ready
Här kommer min rapport från min frossardag. Jag kommer att uppdatera inlägget under dagen.

Två kokta ägg + kaffe.

Pizza (Ciao Ciao) + pizza sallad + litet glas Fanta.

Liten Frapino Coffee (Caramel) från Espresso House.

Liten Smoothie (Coco Sunshine) från Naked juice bar.

En näve stekta kantareller.

33 cl Coca Cola

355 ml RedBull + 2 cl Jägermeister

Friterade räkor + ris+ + currysås + sötsursås

Lite ostbågar