LCHF diet.

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183336 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Här är en studie.

www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/19641727/

"CONCLUSIONS: The present study shows the beneficial effects of a long-term ketogenic diet. It significantly reduced the body weight and body mass index of the patients. Furthermore, it decreased the level of triglycerides, LDL cholesterol and blood glucose, and increased the level of HDL cholesterol. Administering a ketogenic diet for a relatively longer period of time did not produce any significant side effects in the patients. Therefore, the present study confirms that it is safe to use a ketogenic diet for a longer period of time than previously demonstrated."

Edit: från 2004 iof.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183337 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet LCHF diet.
Fan vad coolt. Min läkare sade till mig att inte äta fett. För jag har fucked up värden.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183341 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Tror inte bra fett är ett problem. Men för va säker bör man kolla sina värden efter ett tag om man nu går på en Lchf - diet. Kan ju va så att det är individuellt hur man svarar.

Det är alltid experter som är för och emot. Bäst är väl testa själv hur man svarar?

Vad som är bra fett finns det ju delade meningar om också.

zoegas skrev: Fan vad coolt. Min läkare sade till mig att inte äta fett. För jag har fucked up värden.

Det är väl livsmedelsverkets råd. Fick tips att minska salt av min läkare p.g.a. blodtryck. Det blev bra när jag började med periodisk fasta. Saltar gör jag rikligt :lol:

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183349 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet LCHF diet.
Frågade min SSK och hon sa att det inte fanns tillräckligt med belägg för att vården skulle kunna använda LCHF vid varken diabetes eller blodfetter.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183498 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LCHF diet.
Forskare i Australien har upptäckt att om möss får en ketogen diet, som LCHF, rik på fett, men har lite kolhydrater, så minskar mössens beteende, som liknar schizofreni.

Dieten fungerar genom att tillföra annan energi till hjärnan i form av ketonkroppar och därför fungerar den bättre än med den vanliga sockerenergin eftersom ämnesomsättningen är störd i hjärnan.

Den mesta energin skall komma från fett, som smör, lax och ost. Forskarna skall nu testa dieten på ett annat försöksdjur innan kliniska studier görs.

www.viska.se/behandlingar-2/ny-behandlin...fekt-mot-schizofreni
Mer
4 år 7 månader sedan #1183500 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LCHF diet.
Min yngsta stora syrra har gått över till lchf och hon sade att någon inflammation hon brukade ha, helt gått över sedan hon gick över till lchf

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum