LCHF diet.

Mer
4 år 3 månader sedan #1215602 av Clean
Svar från Clean i ämnet LCHF diet.

Pg skrev: Jag läste en bok om keto och testade något recept fast tyckte det smakade inget vidare, smakade för fett.


Det smakar så hade ett par vänner och dom körde LCHF och det luktade riktigt illa hemma hos dom.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249388 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Amandara hur går det med LCHF?

Jag vägde mig i morse 85kg, vilket är mer än jag vägt på bra länge. Om jag inte gör någon ändring är jag snart på 90kg. Vet varför, det är ökad hunger pga. Peratsin. Vaknad vrålhungrig i natt och fick sätta i mig en påse nötter.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 11 månader sedan #1249394 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Lite inne på Atkins.



Atkins fyra faser
Atkinsdieten är indelad i fyra faser. Dessa faser kallas för: Introduktionsfas, pågående viktnedgång, övergångsfas och livslångt upprätthållande.

Introduktionsfas – högst 20g kolhydrater/dag
Introduktionsfasen går ut på att du under två veckor äter så lite kolhydrater som möjligt, det vill säga cirka 20 gram om dagen.

Detta gör du för att bryta det sockerberoende som väldigt många har. Under denna period är det inte helt ovanligt att du får sockerabstinens.

Genom att bryta kolhydratintaget, hamnar kroppen in i ett ”läge” som kallas för ketos och du tappar vikt.

Pågående viktnedgång – högst 40-60g kolhydrater/dag
Under denna fas äter du något mer kolhydrater varje dag, ungefär 40-60 gram om dagen. Fasen är till för att tappa vikt och kan pågå i flera månader tills det att du har nått din målvikt.

Övergångsfas – egen kolhydratsnivå
När du bara har en liten väg kvar till ditt viktmål börjar du successivt att äta mer kolhydrater. Detta gör du för att få kroppen ur ketos och för att på så vis kunna viktstabilisera sig.

Med denna kost går du med andra ord varken upp eller ner i vikt. Du håller den vikt som du vill ha och kolhydratnivåerna ligger kvar på den nivå där du funnit denna balans.

Livslångt upprätthållande – egen kolhydratsnivå
Efter att dessa tre faser genomgåtts kommer du till det sista steget som sedan följer med resten av livet. Du äter så mycket kolhydrater att du håller din vikt och mår bra!

atkinsdiet.se/sa-ater-du-enligt-atkins/

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 11 månader sedan #1249395 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Kan inte bestämma mig. Tror det är tvångsbeteende.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 11 månader sedan #1249398 av Geta
Svar från Geta i ämnet LCHF diet.
Zoidar,

Har du alltid haft problem med maten?
Mer
3 år 11 månader sedan #1249400 av memphis
Svar från memphis i ämnet LCHF diet.

Zoidar skrev: Kan inte bestämma mig. Tror det är tvångsbeteende.


Man kan strula till sin ämnesomsättning helt genom att hålla på och hoppa från diet till diet. Kanske är det därför du går upp i vikt Zoidar? Du byter ju diet väldigt ofta.