Ät som en kung, prins, tiggare

Mer
3 år 7 månader sedan #1283995 av Admin1

Stoneage skrev: Med all respekt, jag tycker Nissegossen hängs ut både när det gäller privatekonomin och dryckes vanor.
Inte bara just här i denna tråd, har sett i chatten och andra trådar också.

Nissegossen har i drygt 2 år gnällt om sin ekonomi och troligen givit oss falsk information. Jag sa åt honom att du har ju jobbat i 20 år, så du borde ha 12000-13000 kr netto i månaden. Om det vore så väl sa han då, men sedan kollade jag upp hans inkomst den var 172000 kr per år vilket betyder 12000 kr netto per månad. Då förnekade han det trots att han godkänt inkomsten i deklarationen. Han får 700 kr i veckan har räknat ut att 200-300 kr av dem går till alkohol, som han bör sluta med den gamle finkelhinkaren.
Mer
3 år 7 månader sedan #1284033 av Cosmos
Men Nissegossem är så generös!!
Mer
3 år 7 månader sedan #1284035 av Geta
Ger Nisse bort alla pengarna? Är det därför som han inte har några korvören till sig själv?
Mer
3 år 7 månader sedan #1284041 av Cosmos
Det var ett skämt! Nissegossem skryter jämt om hur han bjuder folk, ger bort grejor och skänker hundratals kr till tiggare.

Fan tro't!
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1284049 av Stoneage

Cosmos skrev: Men Nissegossem är så generös!!

Håller med, och detta med det viktigaste av allt enligt mig, sådant som är "bortom kött och blod".

Admin1 skrev: Nissegossen har i drygt 2 år gnällt om sin ekonomi och troligen givit oss falsk information. Jag sa åt honom att du har ju jobbat i 20 år, så du borde ha 12000-13000 kr netto i månaden. Om det vore så väl sa han då, men sedan kollade jag upp hans inkomst den var 172000 kr per år vilket betyder 12000 kr netto per månad. Då förnekade han det trots att han godkänt inkomsten i deklarationen. Han får 700 kr i veckan har räknat ut att 200-300 kr av dem går till alkohol, som han bör sluta med den gamle finkelhinkaren.

..."alkohol, som han bör sluta med..."
Håller med till viss del.

Umgås man med alkohol bör man kunna "hantera den". Dock, vem är jag att döma.
Nissegossen har mer livserfarenhet än dom flesta av oss, han vet vad som är bra och vad som är mindre bra för honom.

Hmmm, nu har jag oförsiktigt blivit en del av att diskutera Nissegossens privatliv m.m.
Känns fel, ber om ursäkt Nissegossen. Respekt, inte bara för du har mer livserfarenhet.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1. Orsak: Lade till sista stycket.
Mer
3 år 7 månader sedan #1284053 av krokus
Nisse är generös! Jag fick bo hos honom gratis i nästan en vecka. Han lagade mat iaf några av dessa dagar. Hade jag bott på hotell istället, hade det blivit dyrare, samt tråkigare!

Jag tycker inte om när vissa hackar på Nisse. Att sluta dricka är nog lättare sagt än gjort. Det beror nog på hurpass beroende man är.

Jag bestämde mig för att sluta dricka när jag var 24, pga lite väl många pinsamheter på fyllan. Sedan började jag igen några år senare. Men jag märkte att det påverkade min träning dåligt, och slutade igen. Jag var nog inte beroende! Tur det!