Ät som en kung, prins, tiggare

Mer
3 år 7 månader sedan #1284137 av Cosmos
En kompis till mig har också god man som portionerar ut 700 kr vecka. Men vill hon ha lite extra för att t ex gå ut och käka får hon det. 700 kr kanske är något , allt utöver det får man minsann be om. Jävla system!
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1284139 av Admin1
Ja, men då får han förhandla med godemannen för det finns pengar. Det är inte vi som är hans godeman, men jag skulle leva gott på veckopengen 700 kr. Vi kan ju göra en veckomeny med billig mat för Nissegossen så han får mer brännvinspengar.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1284318 av krokus
Jag har inte fått uppfattningen av att Nisse tigger av andra Viskare. Han gnäller väl precis som jag med flera! :?
Mer
3 år 7 månader sedan #1284409 av memphis
Admin har vanföreställningar när det gäller Nisse.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1284423 av Admin1
Tror inte på vanföreställningar. Hans gnäll om ekonomi är nog bekant för de flesta. Han körde till och med att han skulle matstrejka till jul för att han fick för lite matpengar. Men julmaten är inte dyrare än vanlig mat. Det är väl julbrännvinet som kostar och tränger bort mat. Öl, vin och sprit är hans ekonomiska gökunge.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1284488 av Skellington
Admin1, håller med dig faktiskt, men läget är väl att acceptera det bara. Själv tycker jag inte att det gör något om någon har missbruk sålänge de vet om det och inte är aggressiva.