konstiga anfall

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #422922 av
konstiga anfall skapades av
Jag är ganska orolig för en grej. Jag fick någon typ av anfall/svimningar idag på morgonen. Jag kommer inte ihåg hur de började, jag vet bara att allt liksom började implodera, inklusive min hjärna, ända tills allt blev svart. Då blev jag alldeles kall i ansiktet. Sedan försvann det. Det hände två gånger. Den första av dem lät det i öronen också, ett tydligt ljud som jag ändå inte kan beskriva nu. Det första "anfallet" minns jag inte riktigt när det kom. Det kan ha varit när jag skulle stiga upp, men jag har nästan för mig att jag fortfarande låg i sängen. Det andra kom när jag skulle äta frukost. Jag satt vid bordet när det kom, eller så kom det när jag stod och så satte jag mig, jag minns inte. Det är inga minnesluckor direkt, snarare den mänskliga faktor som innebär att man inte minns alla detaljer. Innan "anfallet" i köket mådde jag ganska illa, men när det gått över kunde jag utan problem äta upp min gröt.
Vad tror ni kan vara felet? Mamma blev rädd att det kan vara epilepsi, men det tror inte jag. Jag tror inte att jag tappade medvetandet; jag kände ju till exempel kylan i ansiktet. Och mamma såg inte det hända, hon hörde mig bara berätta om det nu.
Vad tror ni, borde jag ringa sjukvårdsupplysningen?
Mer
12 år 8 månader sedan #422925 av Geta
Svar från Geta i ämnet konstiga anfall
Brukar du svimma?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #422928 av
Svar från i ämnet konstiga anfall
Jag har mig veterligen aldrig svimmat förutom när jag var jätteliten och hade feberkramper. Den här typen av "anfall" har jag haft vid två på varandra följande tillfällen för ett par månader sedan. Då trodde jag att de berodde på att jag hade feber, för jag hade det då. Men nu tror jag inte längre på den tesen eftersom jag inte vad jag vet har feber idag.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #422941 av
Svar från i ämnet konstiga anfall
Jag kan tillägga att jag blir yr när jag lägger mig ner och när jag lutar huvudet bakåt, men det har jag sökt för, och läkaren hittade inget neurologiskt fel, utan trodde att det hade med nacken att göra. Men de här "anfallen" kan omöjligt vara nacken...
Mer
12 år 8 månader sedan #422943 av saara
Svar från saara i ämnet konstiga anfall
Kan det vara biverkningar av nån medicin eller hade du ätit dåligt före detta hände? Jag tycker att du skall tala med din läkare om det som hände.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #422944 av
Svar från i ämnet konstiga anfall
Jag är inte så insatt i mina mediciner, men jag har inte hört att någon av dem kan ge svimningar/anfall. Alla "anfall" (fyra stycken sammanlagt) har hänt på morgonen innan jag har hunnit äta något, så det kanske beror på det. Men varför kommer det då så sällan? Eller, när de kommer kommer de tätt inpå varandra, men det var långt emellan första gången och nu, ungefär två tre månader.