konstiga anfall

Mer
12 år 8 månader sedan #422945 av saara
Svar från saara i ämnet konstiga anfall
Minns du om du hade ätit dåligt i går eller haft en stressig dag?

Kommer att tänka på en bekants flicka som stressade med skolan och slarvade med måltiderna och hon svimmade några gånger i skolan och fördes med ambulans till sjukhuset. Dessa anfall upphörde då hon minskade på antalet lektioner och stressen och hann äta regelbundet. Hon hade inte epilepsi.
Mer
12 år 8 månader sedan #422951 av Geta
Svar från Geta i ämnet konstiga anfall
På Wikipedia står det att man kan få epilepsianfall av trötthet.
Mer
12 år 8 månader sedan #422994 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet konstiga anfall
Svimningar är en vanlig biverkan på vissa läkemedel. Fråga din läkare om det.
Mer
12 år 8 månader sedan #423051 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet konstiga anfall
Låter väldigt konstigt. Ring Sjukvårdsupplysningen och fråga dem om tips.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #423091 av
Svar från i ämnet konstiga anfall
Jag ringde sjukvårdsupplysningen idag. De sade att jag skall ringa min vårdcentral imorgon. De tyckte att man borde kolla mina blodvärden. Men om det var blodvärdena borde jag väl ha de där "anfallen" varje dag? Jag tror att de kommer när min kropp är utsatt för olika former av stress; förra gången kom de när jag hade feber, nu kom de när jag var trött och hade gått upp tidigare än vanligt. Så jag tror egentligen inte att jag borde vara orolig, men jag är det ändå, speciellt som jag blir yr när jag lutar huvudet bakåt eller ligger ner. Iochförsig sade en läkare att den yrseln beror på spända nackmuskler, men jag kan inte låta bli att koppla ihop yrseln och svimningarna.
Jag misstänker att jag får en läkartid imorgon, och då kan de ju kolla blodtryck och blodvärden. Mamma tycker att de skall ta EEG också, men jag tror inte det skulle visa något eftersom jag tog EEG för tre år sedan, helt utan anmärkningar. Det var när jag varit inlagd för första gången, de ville veta om mina symtom kom från hjärnan. Men kanske kan ens EEG-kurva förändras? Men hur skulle det gå till? Man kan väl inte bara utveckla epilepsi helt plötsligt när man är 20?
Mer
12 år 8 månader sedan #423093 av Geta
Svar från Geta i ämnet konstiga anfall
Jag har också svimmat någon gång när jag har varit pressad. PSR svimmade väl ständigt tidigare?