konstiga anfall

Mer
12 år 8 månader sedan #425074 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet konstiga anfall
ta blodtest och om du svimmar ofta och sådant så borde du kolla upp om du har någon fysisk sjukdom såsom anemia eller sådant. Min moder har järnbrist anemia och om hon inte tar 2 järntabletter per morgon så får hon kramper och svimmar av samt orkar knappt göra något. ta även socker test och sådant också. Det kan också ibland vara lågt blodsocker i blodet. Drick 2 liter vätska per dag för att det kanske annars är dehydration också vilket förekommer om man dricker mindre än 1 liter vatten per dag.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #425094 av
Svar från i ämnet konstiga anfall
Jag ligger på gränsen till anemi, vad jag förstod av läkarens ord. Och jag dricker ganska lite. Så det är väl det.
Mer
12 år 8 månader sedan #425212 av björk
Svar från björk i ämnet konstiga anfall
drick lite apelsin juse samt mjölj choklad vännen :hjärta
Mer
12 år 8 månader sedan #425232 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet konstiga anfall
Nästa gång du träffar din läkare tycker jag att du skall fråga vilket värde du har på QT-intervallet? zoidar som fick Serdolect fick besked om detta efter EKG-kontrollerna.
Mer
12 år 8 månader sedan #425298 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet konstiga anfall
Om du ligger på gränsen mot anemi kan detta påverka humöret. Se till att äta järnrik mat och ev. ta ett järntillskótt. Mitt Val Kvinna eller Vitamineral kan hjälpa en del. Järn finns i kött, speciellt lever och även i blodpudding. Messmör är järnberikat. Leverpastej har också en del järn. Sen finns det i aprikoser, persikor, rödbetor, brocolli, spenat, persilja mm grönsaker. Men i grönsakerna är mängderna rätt små.
Mer
12 år 8 månader sedan #425507 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet konstiga anfall
Finns något som heter Blutsaft för er kvinnor. Mamma säger det smakar skit. Men om du vill ha alla tillkoster så ta en liten mängd blutsaft dagligen. Där finns nog järn och vitaminer i det. :fiol