Någon som har diabetes typ 2?

Mer
4 år 1 månad sedan #1235434 av Melody
Geta: Ja man kan gå länge med typ 2. Bra att det funkar för dig nu i alla fall med medicinen!

MsTibbs: Bra jobbat!!

Nissegossen: Tack för all info!!
Jag får se upp med mat o motion, är i riskzonen tyvärr!!
Mer
4 år 1 månad sedan #1235445 av Nissegossen
Potatis är sockerrikt, likaså bröd, dock råstekt potatis har en annan kemi som gör att den potatisen är bättre att äta än den kokta. Själv behöver jag äta nu, hungrig det blir Matjessill och kokta ägg, men just inget bröd

Havregrynsgröt stabiliserar blodsockret och håller en mätt länge

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1235458 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som har diabetes typ 2?
Senaste blodsockermätaren fick jag skicka efter. Den var gratis. Däremot får jag betala alla teststickor själv. Just nu är märket Contour next. Köper stickorna på apoteket.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235491 av Nissegossen

Geta skrev: Senaste blodsockermätaren fick jag skicka efter. Den var gratis. Däremot får jag betala alla teststickor själv. Just nu är märket Contour next. Köper stickorna på apoteket.


Billigare i längden att köpa en blodsockermätare genom diabetessköterskan och därigenom få tillgång till billigare stickor och nålar

Bara byt batteri i mätaren, det är nästan en evighetsmaskin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235496 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som har diabetes typ 2?
Jag bad diabetessköterskan om en blodsockermätare. Hon sa att de inte delar ut blodsockermätare längre. De delar inte heller ut teststickor om man har diabetes 2. Hon gav mig en adress till företaget som delar ut blodsockermätare gratis. De tjänar på att sälja teststickorna. Du är inte uppdaterad, Nissegossen. Nu går jag på en privat vårdcentral. Landstingets vårdcentral är nerlagd.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235516 av Admin1
Har man schizofreni ökar risken för diabetes typ 2 eller åldersdiabetes. Att schizofreni ökar risken för diabetes typ 2 kan bero på många saker, som genetiska faktorer, stress och faktorer under graviditeten.

www.viska.se/nyheter1/4-nya-roen/6835-ho...ndet-vid-schizofreni