Dunder glögg!

Mer
16 år 4 månader sedan #100244 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Har nu skördat min dunder glögg för i år! Den är både söt och god!
Men, som jag sagt förut, den smakar inte så starkt, men, jag sitter här nu med blossande (!) kinder efter ett glas och kan bara säga att skenet kan bedra! Den är fortfarande mycket, mycket lömsk! :P

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #100249 av ak
Svar från ak i ämnet Dunder glögg!
Själv har jag lagt av med alkoholen då jag inte får någon bakfylla. Kan alltså dricka mig full varje dag. Inte bra.
Mer
16 år 4 månader sedan #100256 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Dricker själv inte så att jag får bakfylla!
Kan bara säga att jag är nog påverkad varje dag, men dricker mig aldrig mer än salongsberusad!
Borde kanske gå tillbaka till AA, men det är just nu inget jag allvarligt funderar på! Men, alkoholist det är jag! Det erkänner jag utan tvekan!
Vill du smaka, på dunder glöggen?
I bibeln står; Giv åt den bedrövade allenast litet, eller allenast något, vin att dricka! Kom ihåg att det stod litet! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #100348 av ak
Svar från ak i ämnet Dunder glögg!
Nja... dricker jag så dricker jag cider. Tycker inte om glögg... :)

Varför köper du inte bara vanlig glögg i butiken?
Mer
16 år 4 månader sedan #100351 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Vari utmaningen ligger? tja, man har gjort skiten själv och det smakar som Askungen säger om en bal på slottet! Helt, helt underbart! :lol: :P

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Kenneth
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #102188 av Kenneth
Svar från Kenneth i ämnet God Glögg.
Jag har själv gjort denna glöggen och var intressrad av hur stark den var. Köpten en billig alkoholmätare för 39:-. Den visade på 21%. Men den visade även 15% för 10% glögg köpt på Systemet. För vatten visade den dock 0% :-). Kan misstänka att alkoholhalten ligger runt 15%.