Dunder glögg!

Mer
17 år 4 månader sedan #55569 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Har en stor tioliters gryta att koka saft i. Den vart alldeles lagom till detta!

Gjorde rent den femlitersdunk som svagdrickan levererades i och tappade upp glöggen i den.

Min särbo fick en väl rengjord en och en halv liters pommac flaska med glögg utav det!

Tcha, kan jag ha något mer än en halv dunk glögg kvar? Trots allt dunstade ju en del bort under tiden som jag inte rörde den, men på det hela taget är jag mycket nöjd! Åtminstone en vecka framåt!

Får hålla igen för annars är det som en bag in box; Va, redan slut!!?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 4 månader sedan #55572 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Sorry men jag har ingen alkoholmätare, Brygden var söt och sliskig på det sättet, så alkoholstyrkan måste vara mer en vad jästsporerna klarar av att leva i. Så vid vilken alkoholhalt dör jästsporer vid?

Jag själv har ingen aning! Inte mer än att jag kanske kan tänka mig en 16%? Har som sagt ingen aning! :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 4 månader sedan #55574 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dunder glögg!
Du får spä ut med ölen! Alltså dricka det separat! Då håller sig effekten i sig lite längre!

Men annars kan man ju inte dricka så mycket av det, innan det blir äckligt, ungefär som 86% mörk choklad, bäst med lite åt gången!

Jag ska ta reda på fakta ok!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 4 månader sedan #55584 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
OK! Fakta är att jästsporerna skiter och pissar ut alkohol! De dör helt enkelt av för mycket av deras egen skit! :rolleyes:

Det är detta vi berusar oss på! (fast det heter ju så vackert att de omvandlar det till alkohol! Men detta är realiteten!)

Skall du ha starkare får du blanda in destillerat! :lol:

Men det kräver en hel del av övertalning innan jag gör något sådant!

Håller mig för det mesta till öl på 2,8%

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • CHK
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56064 av CHK
Svar från CHK i ämnet Dunder glögg!
Tack för tipset! :)

Bara hoppas min smakar lika bra som din när den är färdig! satte den idag...
Mer
17 år 4 månader sedan #56089 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
På det kan jag bara säga att jag satte en sats som är färdig på julafton. Den förra var försvinnande god! :lol:

Jag har lite kvar men inte mycket. Jag har gett bort en hel del, för jag ville dela med mig utav detta goda dunder! :lol:

En granne sade; Ja, men du! Det här var inga dåliga grejer!

Omdömena är likadana ungefär, hos övriga som fått lov att smaka!

Men passa dig för att tappa upp den och dricka som den är (som sagt försvinnande god!) För då blir det som en bag-inbox; VA! Redan slut!

En sak till! Den är lömsk som dansken säger, mycket lömsk!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum