Dunder glögg!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 4 månader sedan #102197 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dunder glögg!
Sitter här med en femte 7.2:a stockholm. Jag är bara van vid fyra 7.2:or alkohol, och jag mår jävligt bara på detta, på morgon. Kan ngn avslöja varför jag tänker dricka en till 7.2:a? Jag överlever nog inte denna pärs, skraj som fan, sitter här med ölet som en laddad revolver färdig att sättas mot tinningen. Finns det ngn här som tänker klart, då avvaktar jag en liten stund med att dricka upp resterande kvarvarande ölet, hoppas på positiva reaktioner! (P).

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 4 månader sedan #102199 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dunder glögg!
Kommer jag att dö i natt? Vem har dött av lite fylla? Jag är inte guds bästa barn, men hade hoppats ngn hade reagerat snabbt på att fara är å färde. Då vet jag vi är ensamma om våra egna problem, sorry world. Jag kommer igen så småningom, nu börjar jag dricka. Ingen bryr sig, ok! see yaa later!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 4 månader sedan #102200 av ak
Svar från ak i ämnet Dunder glögg!
Varför skulle du dö av lite alkohol?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 4 månader sedan #102201 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dunder glögg!
För mycket spänning! Det ät är rena blixtarna här! Det gör jävligt ont att sova på dessa erfarenheter. Tack jag fann en liten livsrum i alla fall! Ingen kan ta ifrån mig min livsglädje, även om dem kallar mig pessimistkonsulten. Det är en mig närstående som kallat mig detta. Men han vet att jag är lojal!

Vars är världen på väg?
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #152447 av
Svar från i ämnet God Glögg.

Kenneth skrev: Jag har själv gjort denna glöggen och var intressrad av hur stark den var. Köpten en billig alkoholmätare för 39:-. Den visade på 21%. Men den visade även 15% för 10% glögg köpt på Systemet. För vatten visade den dock 0% :-). Kan misstänka att alkoholhalten ligger runt 15%.


Vaaaaa
Mer
15 år 6 månader sedan #155250 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Skall sätta den igen på tisdag! Har lagt in receptet, för man vet inte när länken försvinner.

Två Dagars dunderglögg
På allmän begäran publicerar vi om Två Dagars fantastiska glöggrecept här på Mat&Dryck

Några flaskor

5 liter svagdricka
5 skivade råa potatisar
1 paket bakjäst
1 påse nejlikor
1 påse kardemummakärnor
1 bit färsk ingefära (ca 5 cm)
1 kanelstång
1-2 paket russin (2 pkt-500g)
2,5 kilo socker

Blanda allt i en tiolitershink, täck med plastfolie som du gör små hål i - och låt brygden stå i lugn och ro i rumstemperatur, minst tre veckor, gärna sex.

Tappa upp på väl rengjorda flaskor med hjälp av en hävert. Var noga med att inte få med bottensatsen. Värm och njut

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum