Hur ofta motionerar du?

Mer
18 år 11 månader sedan #15263 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ofta motionerar du?
Starkt av dig att börja jogga och sluta röka! Jag tror att det är lättare att börja jogga än att sluta röka. Jag tror att du kommer att må mycket bättre efter det. Men det går också bra att ta raska promenenader. Motion har effekt mot depression, men då skall man motionera 30-45 minuter minst 3 gånger i veckan i 9 veckor.
Mer
18 år 11 månader sedan #15591 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur ofta motionerar du?
Motion är nog en bra hjälp om man vill sluta röka... kanske blir en extra sporre till att lyckas....

Hundpromenader är bra... det kan bli lite naturligare att ta flera promenader per dag om man har hund... dessutom ger husdjur en sällskap och möjlighet att få bry sig om...
Mer
18 år 6 månader sedan #23702 av Fizzle
Svar från Fizzle i ämnet Hur ofta motionerar du?
Kattpromenad er varje dag. cyklar gör jag ofta. Ska börja på chigong.
Mer
18 år 6 månader sedan #23720 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hur ofta motionerar du?
Tidigare promenerade jag och en kompis varje dag.. det höll i sig i ca 3 månader.
Numera går jag inte lika ofta. Har jag hunden hos mig så måste jag ju ut varje dag. Vilket är jättebra.
Men försöker ändå röra mig några gånger i veckan.
Mer
18 år 6 månader sedan #23729 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet Hur ofta motionerar du?
Jag tränar 5 ggr i veckan plus promenerar jag minst 30 minuter per dag. Det hjälper mig när jag är rastlös och deppig. Man blir rätt så rastlös när man är sjukskriven. Jag tror att jag hade blivit galen om jag inte hade haft min träning. Jag har även gått upp av zyprexa så det hjälper att gå ner i vikt. Men det bästa av allt är känslan av välbefinnande som man får efter en träning. :)
Mer
18 år 6 månader sedan #23733 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ofta motionerar du?
Eftersom jag ingen bil har måste jag gå
eller cykla vart jag ska.
Så det blir helt naturligt att jag måste
röra på mig. Det är kanske inte direkt
motion.