Hur ofta motionerar du?

Mer
18 år 6 månader sedan #23738 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Hur ofta motionerar du?
Jag motionerar 1 timma 5 dagar i veckan. Bra mot stress.
Mer
18 år 5 månader sedan #26921 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur ofta motionerar du?
Motionskortet jag köpte blev inte till så stor nytta... jag kom bara iväg några få gånger... promenader verkar vara den motionsform som jag lyckas få till regelbundet... jag försöker gå en halvtimme till timmes promenad varje dag...
Mer
18 år 5 månader sedan #26947 av micke sd
Läste om en kvinna som led av depression. Så länge som hon joggade regelbundet kände hon inte av depressionen men när hon gjorde uppehåll i joggandet så kom depressionen tillbaka som ett brev på posten !

Det finns en artikel här i Viskas nyhetsarkiv om bl.a. att motion är värdefullt som behandlingsalternativ vid schizofreni och även vid alkoholmissbruk m.m.

Artikeln har rubriken: Motion - den fattiges psykoterapi och adressen dit är
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... sykoterapi


Forskning visar även att motion är lika effektivt som antidepressiva vid depressionstillstånd.

/M
Mer
17 år 9 månader sedan #43189 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur ofta motionerar du?
Jag har börjat med gympa hemma till discomusik... det är lättare att få bli av än att gå till ett gym... promenader tar jag varje dag... och så blir det rätt mycket motion i den vardagliga skötseln av hemmet (städa, diska, sköta tvätten mm ger viss motion)...
Mer
17 år 9 månader sedan #43264 av stefan
Svar från stefan i ämnet Hur ofta motionerar du?
På vintern rör jag mig inte lika mycket som på sommaren och då mår jag också lite sämre än annars.( Kanske gör lite mer motion i kombination med mera ljus att jag mår bättre.) För det mesta handlar det om att jag tar promenader(ett par tre st i veckan), men för ett par dagar sedan simmade jag för första gången i år. Det var kanonskönt att bada och känna sanden mellan tårna.
Mer
17 år 6 månader sedan #49286 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur ofta motionerar du?
Att gympa hemma till discomusik är roligt och blir mer regelbundet än när jag förökte gympa i grupp... annan rolig motion är att gå ut och dansa... det blir ett längre motionspass eftersom man kan dansa hela kvällen... även om jag inte dansar lika ofta som jag gympar hemma...