Hur ofta motionerar du?

  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 månader sedan #66661 av Guest
Svar från Guest i ämnet Hur ofta motionerar du?
Jag är rätt så hyfsad på löpning. Springer tre fyra mil i veckan. Jag tränar biceps, mage-,rygg-, och ben med på gymet.

Det blir så att säga studier, träning och vila.

Jag brukar lägga ner en hel del tid också på att äta vettigt och ordentligt.

Jag har Aspergers Syndrom och tvångssyndrom, OCD.

Att jag tränar beror också på att jag är väldigt orolig för att utveckla diabetes. Jag får Zyprexa och Iktorivil.

Ja, det är jag det.


Må bäst!
Mer
17 år 3 dagar sedan #73350 av someone
Svar från someone i ämnet Hur ofta motionerar du?
Motinerar varje dag.

Situps, armhävningar, strechning, motioncykel, promenader
Mer
17 år 3 dagar sedan #73353 av pojkmamman
Svar från pojkmamman i ämnet Hur ofta motionerar du?
Ja det blir säker 3-4 timmar varje dag. Min lille bebispojke vill inte sova annat än i vagnen ca 2 tim på fm och då är ju storebror på 6-års. Så hämtar jag honom men efter lunch kliar det i brallan så då sticker vi ut igen. Till skogen eller till nån lekplats med nån kompis som följt med hem. Jävligt raska promenader blir det eftersom storkillen cyklar och det fort som f-n, har han dessutom en kompis med sig går det ännu fortare...

Motion är bra mot det mesta och jag är en ivrig förespråkare.

Men för att hålla vikten gör jag det inte...har alltid varit väldigt smal och tydligen tillhör jag dem som med åren magrar av ännu mer. Nu är jag 32 och redan "gumkrum".
Mer
16 år 9 månader sedan #82257 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur ofta motionerar du?
Numera promenerar jag varje dag och gympar hemma två till tre gånger i veckan... det känns bra...
  • JTL
  • Besökare
  • Besökare
16 år 9 månader sedan #82271 av JTL
Svar från JTL i ämnet Hur ofta motionerar du?
Styrketränar på gym 4-5 dagar i veckan och motionscyklar 15-20 min.
Jag delar upp vilka muskelgrupper jag ska träna varje dag på så sätt sprider man ut träningen över veckan så slipper man tillbringa så mycket tid på gymet mer än nödvändigt annars blir det tråkigt och jobbigt.

Har även tänkt att börja motionssimma också.
Måste bli av med 10 kilona som jag lade på mej när jag började medicinera. Nojjig för diabetes o sånt.

Är det bara jag som tycker att promenera är såå tråkigt, cyklar hellre eller åker inlines.
Mer
16 år 9 månader sedan #82274 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet Hur ofta motionerar du?
Morgon- och eftermiddagspromenad varje dag. Cirka 6,5 km/1 timma. Jag dansar loss till skyhög musik varje kväll och tränar i gymmet (3-4 gånger i veckan), Core (1 gång i veckan) och spinning (1 gång i veckan). Simmning varje dag under sommaren och någon gång per vecka i badhuset under resten av årstiderna.

Känns så skönt att få en massa endorfiner i kroppen. Att jag dessutom med rent samvete kan unna mig ett par dadlar efter varje träningspass gör inte saken sämre.