Hur ofta motionerar du?

Mer
18 år 11 månader sedan #14815 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Hur ofta motionerar du?
Jag försöker motionera och träna hemma några gånger i veckan. Då gör jag situps, stretchingar och magövningar samt styrka. Det är skönt.
Mer
18 år 11 månader sedan #14822 av flisan
Svar från flisan i ämnet Hur ofta motionerar du?
Jag försöker röra på mig varje dag. Minst en promenad ca 30 min, men också gympa eller simning.
Jag brukar promenera tillsammans med vänner , det är trevligt samtidigt som man gör något nyttigt.
Mer
18 år 11 månader sedan #14836 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur ofta motionerar du?
Än så länge är promenader den vanligaste motionen, och de flesta motionerar varje dag... i övrigt går folk på gym, gymnastiserar och stretchar hemma eller spelar golf...

Vad gör ni andra som ännu inte svarat?.... (man kan bara rösta också)....
Mer
18 år 11 månader sedan #14857 av Fizzle
Svar från Fizzle i ämnet Hur ofta motionerar du?

Nissegossen skrev: Leva! Jag har själv haft hund. Det är ett mycket bra sällskap.
Men läkare säger att det är inte för att hunden är glad opch viftar på svansen och hälsar dig välkommen hem i dörren, som gör att du rent statistiskt lever tre år längre.

Nej, det är de dagliga promenadrena som gör det.

Så för den som inte vill/och/eller har råd att skaffa hund, så gå ut såsom att du hade en!


Eller varför inte be närmaste granne om de vill ha ngn som går ut med ens hund? =)
Mer
18 år 11 månader sedan #14865 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ofta motionerar du?
Kära Gäst, det har jag påpekat förut! Kanske inte här, men i andra sammanhang ett obetingat,Ja.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #15243 av bara_på_låtsas
nu i juni ska jag börja jogga. Men hittils så är min största motion att gå till affären och handla nån gång i veckan....annars så kedjeröker jag bara och sitter still mest. Men hu jävlar ska det motioneras, och jag ska sluta röka. Har försökt sluta röka förut, men det har inte gått, men den här gången hoppas jag att det ska hålla livet ut.

Ha det bra alla! (Jag är jävligt imponerad av hur mycket ni rör på er 8O )