Undvika diskussion för slippa stress?

Omröstning: Ska man undvika vissa diskussioner för att slippa stress?

Ja
8 72.7%
Nej
3 27.3%
Totalt antal röstare: 11
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 4 månader sedan #1306848 av Nissegossen

wasp skrev: Undviker diskussioner, pga 40 års klander!


Ja, man skall föra ett resonemang. Inte en dispyt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1306874 av Zoidar
Jag försöker hålla god ton och acceptera andra synsätt, samtidigt som jag kan argumentera emot. De värsta striderna gör jag bäst att inte gå in i.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Zoidar.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306906 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?
När jag blir kritiserad så blir jag sjuk väldigt länge och öser skit på den personen så länge sedan när jag blir frisk igen efter ett långt tag slutar jag ösa skit. Annars är det lugnt. Minsta lilla kritik kan mej få akut psykotisk. Jag har förklarat till mina vänner att jag blir sjuk i huvudet av kritik ändå ibland får jag det tex att jag är lat. Sedan förklarar jag när man har schizofreni så orkar man inte jobba, sköta hygienen, laga mat och sånt. Då kan jag få höra det är bortförklaringar eller ursäkter. Och jag blir akut psykotisk och börjar ösa skit. Sedan blir dom förbannade att jag öser skit när det var deras kritik som gjorde mej akut psykotisk. Vilket jag har förklarat när jag har blivit frisk igen. Men dom fattar inte! Min mamma tex kan göra mej akut psykotisk igenom kritik och idiotförklarar mej. Hon bråkar alltid med mej så man har ingen chans att klara sig. Så är hon med alla. Idiotförklarar tills man är knäckt. Sedan undrar hon varför folk mår dåligt pga henne att dom klarar inte av att umgås med henne. Men hon är antisocial precis som min storebror. Det går inte att vara social med dom två. För dom kritiserar och idiotförklarar allt och alla pga dom är antisociala. Och det här är min egen familj. Sedan lockar dom mej att träffa dom sen när jag är på väg hem till Uppsala sitter jag och gråter som fan och kan inte sluta gråta på tex central stationen en jul häromsistens. En annan jul fick jag fly för mitt eget liv så jag skulle inte bli ihjälslagen av min ena lillebror. Och mamma tyckte inte det var väl ingenting. Att jag var idioten som inte förstod ingenting.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306910 av memphis
Jag har också en överkritisk mor. Jag kan säga att solen är rund, och hon protesterar ändå. För att, för henne spelar det ingen roll vad man säger, utan bara att hon kan hävda att det inte är så är huvudsaken för henne. Det är oerhört irriterande.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1306913 av Jocke
Jag känner mig dålig på att diskutera! Speciellt här på viska, några kommentarer skyfflar jag in i bland det känns enklare. I bildtråden är det enklare att försöka hålla en röd tråd. Sedan har ju hörseln spelat en stor roll i min s.k autism, hör ju bara vissa ord, och det blir fel ibland. Vad är en dissonans? Hörde det precis nu.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 4 månader sedan #1306914 av memphis
Men då är det ju lättare här på Viska Jocke, där hörseln inte spelar någon roll.