Undvika diskussion för slippa stress?

Omröstning: Ska man undvika vissa diskussioner för att slippa stress?

Ja
8 72.7%
Nej
3 27.3%
Totalt antal röstare: 11
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306960 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

memphis skrev: :) enligt buddhismen ska man jobba på att frigöra sig från alla begär, i och med att det är begäret som binder oss vid återfödelsens kretslopp. Lättare sagt än gjort! Begären är så många och så starka.


Som tex vetgirighet? Man säger kunskap är så himla bra. Det enda begäret jag har är att jag är en perfektionist. Förutom vissa andra saker som tex äta sig väldigt mätt eller droger. Eller titta på porr. Men alla bögar kollar på porr. Även i nattklubbar har dom stora skärmar som visar det. Önskade att jag ibland inte tittade på porr. För det ger ingenting. Jag kan ha sex med män det är inte det men tycker det är för jobbigt. Istället blir det porr. Enklare och kräver ingenting.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306965 av memphis
Inledningsvis är begär efter kunskap bra. Men när man nått till en viss nivå blir även det begäret överflödigt. Det är vad jag hört alltså. Påstår inte att jag nått nån särskilt hög nivå själv alltså! :)
Mer
3 år 4 månader sedan #1306966 av Cosmos
Måste tillstå att jag aldrig förstått mig på porr. Har väl sett kanske 5-6 porrfilmer i mitt liv men antingen skrattat eller blivit äcklad.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306969 av Nissegossen

Pimed skrev: När jag blir kritiserad så blir jag sjuk väldigt länge och öser skit på den personen så länge sedan när jag blir frisk igen efter ett långt tag slutar jag ösa skit. Annars är det lugnt. Minsta lilla kritik kan mej få akut psykotisk. Jag har förklarat till mina vänner att jag blir sjuk i huvudet av kritik ändå ibland får jag det tex att jag är lat. Sedan förklarar jag när man har schizofreni så orkar man inte jobba, sköta hygienen, laga mat och sånt. Då kan jag få höra det är bortförklaringar eller ursäkter. Och jag blir akut psykotisk och börjar ösa skit. Sedan blir dom förbannade att jag öser skit när det var deras kritik som gjorde mej akut psykotisk. Vilket jag har förklarat när jag har blivit frisk igen. Men dom fattar inte! Min mamma tex kan göra mej akut psykotisk igenom kritik och idiotförklarar mej. Hon bråkar alltid med mej så man har ingen chans att klara sig. Så är hon med alla. Idiotförklarar tills man är knäckt. Sedan undrar hon varför folk mår dåligt pga henne att dom klarar inte av att umgås med henne. Men hon är antisocial precis som min storebror. Det går inte att vara social med dom två. För dom kritiserar och idiotförklarar allt och alla pga dom är antisociala. Och det här är min egen familj. Sedan lockar dom mej att träffa dom sen när jag är på väg hem till Uppsala sitter jag och gråter som fan och kan inte sluta gråta på tex central stationen en jul häromsistens. En annan jul fick jag fly för mitt eget liv så jag skulle inte bli ihjälslagen av min ena lillebror. Och mamma tyckte inte det var väl ingenting. Att jag var idioten som inte förstod ingenting.


Hej katten det svänger ju!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306974 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

Cosmos skrev: Måste tillstå att jag aldrig förstått mig på porr. Har väl sett kanske 5-6 porrfilmer i mitt liv men antingen skrattat eller blivit äcklad.


Men du kanske inte heller har en stark sexualldrift? Vilket många bögar har. Alla eller jo inte alla men många är bara ute efter sex! Sedan dom som har partner lever i polygama relationer.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306995 av krokus

Zoidar skrev: Jag har ofta gått in i diskussioner som jag blir otroligt stressad av. Har börjat att undvika vissa diskussioner för att undvika stress.

När det gäller vissa ämnen har jag svårt att vara tyst, även om det framkallar stress. Jag blir däremot upprörd när folk lägger ord i mun på mig. Det är lågt, tycker jag.

Gäller det ämnen som jag inte bryr mig om lika mycket, är jag mer tystlåten, för att undvika stress.