Undvika diskussion för slippa stress?

Omröstning: Ska man undvika vissa diskussioner för att slippa stress?

Ja
8 72.7%
Nej
3 27.3%
Totalt antal röstare: 11
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306915 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

memphis skrev: Jag har också en överkritisk mor. Jag kan säga att solen är rund, och hon protesterar ändå. För att, för henne spelar det ingen roll vad man säger, utan bara att hon kan hävda att det inte är så är huvudsaken för henne. Det är oerhört irriterande.


Jo så är det inte med min mamma snarare tvärtom hon säger tex solen är rund sedan klankar hon ned mej och idiotförklarar mej som inte förstår sånt som man borde. Då har jag förklarat till henne efter min schizofreni kan jag inte längre tänka snabbt, rätt och logiskt. Ändå begär det. Det är jag som har fel alltid och försöker få rätt. Som en tävling. Sedan blir jag sjuk akut psykotisk pga konflikterna där jag kräver av henne inte kritisera mej att jag fungerar inte som förut pga min schizofreni. Att tänka snabbt, klartänkt och logiskt att jag behöver tid att reflektera för att komma fram till nåt vettigt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306916 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

Jocke skrev: Jag känner mig dålig på att diskutera! Speciellt här på viska, några kommentarer skyfflar jag in i bland det känns enklare. I bildtråden är det enklare att försöka hålla en röd tråd. Sedan har ju hörseln spelat en stor roll i min s.k autism, hör ju bara vissa ord, och det blir fel ibland. Vad är en dissonans? Hörde det precis nu.


Det är när inte ljuden går ihop som det ska. Har du det? Obehagligt måste det vara särskilt om man oxå lever med schizofreni ännu värre.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306917 av memphis
Så gör min mamma också. Säger att jag är korkad, när det i själva verket är bara att jag inte är snabb längre.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306918 av zoegas
Jag är rätt duktig på att diskutera, tror jag.

Det är ett av livets frukter fanimig. Det är viktigt att utmana och prova sina ideér. Inte stagnera och bli inskränkt. Jag ser det som en utmaning att diskutera saker. Man utvecklas som människa och vidgar sina vyer. Ni som undviker stress har tappat tråden.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1306919 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

memphis skrev: Så gör min mamma också. Säger att jag är korkad, när det i själva verket är bara att jag inte är snabb längre.


Jo eller hur är det förjävligt? Känner du dig älskad av din mamma? Sedan är det absolut ingen fel på din intelligens. Du är en av dom skarpaste på viska. Sedan har du bra och tydliga värderingar utan en massa krims krams. Som tex geta. Vilket är viktigt att visa var man står!
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1306920 av Jocke

memphis skrev: Men då är det ju lättare här på Viska Jocke, där hörseln inte spelar någon roll.


Jag märker på dövspråket, att det är bra konversationer inom dövgruppen. Jag fattar inte att dem kan ha så avslappnande attityder mot varandra, och vad dem pratar om, låter precis som inom den vanliga världen. Fastän själva språket är annorlunda.

Vars är världen på väg?