Undvika diskussion för slippa stress?

Omröstning: Ska man undvika vissa diskussioner för att slippa stress?

Ja
8 72.7%
Nej
3 27.3%
Totalt antal röstare: 11
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 4 månader sedan #1306934 av memphis
Enligt buddhismen är begäret efter ständiga diskussioner just ett begär, som liksom andra begär bör begränsas.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306937 av Geta
I Bibeln liknas det vid ett ständigt takdropp.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306940 av Cosmos
Har inget "begär" efter diskussioner utan menar bara att jag inte duckar för dem.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306947 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

Geta skrev: Jag har bott i Örebro. Då såg man elever från Birgittaskolan som är en skola för hörselskadade, på stan. De gestikulerade vilt och verkade ha väldigt roligt med varandra.

Jag är född och uppvuxen i Örebro. Dock så flyttade jag till sthlm redan när jag var 16 år. Skaffade jobb på McDonalds och hyrde ett rum av ett par som var lesbiska. Teckenspråk är busenkelt att lära sig. Det är så logiskt. Som att lära sig att le. Jag kan fortfarande än idag prata på teckenspråk. Trots det att jag har glömt en del. Så enkelt är det.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306948 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

memphis skrev: Enligt buddhismen är begäret efter ständiga diskussioner just ett begär, som liksom andra begär bör begränsas.


Vilka fler begär finns det som man behöver jobba på?
Mer
3 år 4 månader sedan #1306951 av memphis
:) enligt buddhismen ska man jobba på att frigöra sig från alla begär, i och med att det är begäret som binder oss vid återfödelsens kretslopp. Lättare sagt än gjort! Begären är så många och så starka.