Undvika diskussion för slippa stress?

Omröstning: Ska man undvika vissa diskussioner för att slippa stress?

Ja
8 72.7%
Nej
3 27.3%
Totalt antal röstare: 11
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 4 månader sedan #1306921 av memphis
Då har du väl inga sådana problem Zoegas. Det är väl bra det att du inte blir stressad.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306923 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

Jocke skrev:

memphis skrev: Men då är det ju lättare här på Viska Jocke, där hörseln inte spelar någon roll.


Jag märker på dövspråket, att det är bra konversationer inom dövgruppen. Jag fattar inte att dem kan ha så avslappnande attityder mot varandra, och vad dem pratar om, låter precis som inom den vanliga världen. Fastän själva språket är annorlunda.


"Vad dem pratar om"? Vad menar du? Kan inte du teckenspråk? Jag kan det kunde mera som barn då min kusin och en del vänner igenom henne som jag fick som var döva. Teckenspråk är helt fantastiskt som en hel egen värld att upptäcka. Det är så himla logiskt och lätt att lära sig. Inte alls svårt. Du som är mera smartare än mej borde inte ha några bekymmer att lära dig. Det är så löjligt enkelt att det är kul. Jättekul att lära sig.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306927 av Geta
Tack för det! Nu kom kritikern Pimed fram. Tar alla tillfällen han kan att kritisera mig. Kan inte vara bättre än sin mamma.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1306930 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Undvika diskussion för slippa stress?

Geta skrev: Tack för det! Nu kom kritikern Pimed fram. Tar alla tillfällen han kan att kritisera mig. Kan inte vara bättre än sin mamma.


Att du drar in min mamma i det här och jämför med mej visar hur låg nivån är. Vilket bevisar att jag har rätt att du inte tar ansvar utan tror jämt att du ska komma undan. Som alltid. Dessutom är det du som började det här. För att du kritisera mej och jag var chanslös i flera år. Men nu har jag rest mej. Och du gråter ut hur kritiserad du är av mej.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306931 av Geta
Jag har bott i Örebro. Då såg man elever från Birgittaskolan som är en skola för hörselskadade, på stan. De gestikulerade vilt och verkade ha väldigt roligt med varandra.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306932 av Cosmos
Jag gillar att diskutera och brukar inte väja för känsliga ämnen. Stress ja, men hellre det än att svälja skiten.